Mogelijk een bekend probleem, maar bij zoeken in de discussie fora van Geni kon ik zo snel geen discussies over het onderwerp vinden. Dus vandaar bij deze de vraag op deze plek.
Ik begin steeds meer Record Matches in mijn Geni stamboom te krijgen die volledig de plank misslaan en die ik maar niet afgewezen krijg. Er wordt door Geni in zo'n geval dan een Record Match gesuggereerd voor een feit uit de Nederlandse Burgerlijke Stand (geboorte of huwelijk) wat ogenschijnlijk geen enkele relatie heeft (andere voor- en achternaam, andere plaats, soms bijna 100 jaar tijdverschil). Als ik die Record Match afwijs dan duikt hij vrijwel onmiddellijk opnieuw op. Ook na 5x herhalen is de match er nog altijd. Ik heb dit nu voor minimaal 10 profielen zien gebeuren. De lijst begint hierdoor aardig te vervuilen en daardoor daalt de toegevoegde waarde van mijn (duurbetaald) abonnement aanzienlijk.
Voorbeelden:
Peter Nabuurs: Peter Nabuurs uit Oost Noord-Brabant wordt voor zijn huwelijk gematcht met Jakob Staveling uit Groningen en voor zijn geboorte met Franciscus Tegenbosch uit West Noord-Brabant
Johanna Huberdina Thijssen-Martens: Johanna Huberdina Martens wordt voor haar huwelijk gematcht met Engelberta Schots en voor haar geboorte met Hendriena Huibes
Johannes Antonius (Antoon) Nabuurs: Johannes Antonius Nabuurs uit Noord-Brabant wordt voor zijn huwelijk gematcht met Aaktje Boer uit Drenthe en voor zijn geboorte met Abraham Peters uit Noord-Holland
Enig idee hoe ik permanent van die incorrecte Record Matches af kan komen?
Willem je zou Mike Stangel kunnen vragen er naar te kijken (dat moet dan wel in het Engels)
Je zou het dan misschien kunnen proberen via https://www.geni.com/discussions/156925 (Hij heeft die discussie aangemaakt, dus je kan daar in ieder geval de gegevens vinden om hem te benaderen) Andere mogelijkheid is een berichtje aan een Curator (bijvoorbeeld Ard), om te kijken of zij een betere manier hebben om het door te geven..
Private User,
Misschien kan een van de andere Curators je helpen die de volgend discussie volgen. Wel in Engels aub : SmartCopy down? https://www.geni.com/discussions/168479?msg=1152919. Indien niet kan eentje vertellen discussie je moet hebben. Ik geloof dat Jeff Gentes misschien kan helpen met de 'bug(s)'
Het probleem is al een tijdje geleden als bug geidentificeerd. Helaas is het niet een bug in Geni maar in MyHeritage waardoor Mike Stangel dat niet zonder hun medewerking kan oplossen, en tot nu toe is het overduidelijk niet gebeurd. Ik krijg zelf ook regelmatig volslagen absurde "Matches". Voorzover ik begrepen heb gaat het om een corrupte index op de database van Nederlandse huwelijken, en het valt niet mee Amerikanen te overtuigen daar enige prioriteit aan te geven.
En inderdaad Job Waterreus, voor curators is er een formeel proces waarmee we bugs kunnen rapporteren
Ard, dank je. Dan zit er vrees ik niets anders op dan geduld hebben.
Het is trouwens vaak wel mogelijk als je weet dat er matches zijn de gegevens op een andere manier te vinden. Een deel van bronnen is bijvoorbeeld via ttps://www.openarch.nl/ en/of https://www.wiewaswie.nl/nl/zoeken/ beschikbaar. En ook gewoon met Google zoeken levert vaak wel een linkje op naar de betreffende informatie.
Binnen Geni heeft SmartCopy (https://www.geni.com/projects/SmartCopy/18783) ook een research functie. Maar die is meer op Amerikaanse bronnen gericht.
Willem, waarschijnlijk zal je erin niet slagen. De "matches" zijn bedoeld om een gebruiker om te halen om een subsciptie in een betaalsite te kopen. Record matches zallen voortdurend opduiken voor dat doel, zonder veel aandagt aan werklijkheid of fictie.
Verchoon aub: Mijn Nederlands is zeer verroest, allen mijn grootouders zijn geruime tyd al gestorven, en in Zuid-Afrika heeft wij weinig gelegenheid onze vroegere kennis van de taal aan te wenden.
Zeer bemind Driesje
Ik dank je voor uwe bijdragen om opbouwend inzetten erbij te voegen.
Benede volgen zekeren commentarieren die je mitsgaders ter hulp kunnen zijn in het toekomst, indien je weder zoals gedrongen voelt:
*zo
*zijn
*ik sprak het
*toen
*naar Batavia
*afgevaart is
e.z.m.
Ga je dus naar Avernum.
Arminius
Zo ver ik weet bied Geni.com niet de dure abonnementen aan waarbij de data uit de matches ook zichtbaar zijn. Maar smartmatches is wel een dienst die Geni afneemt van MyHeritage. En het wordt ook verkocht als een plus punt om een pro abo te nemen. Dus ik begrijp wel de frustratie dat de smartmatches voor nederland niet werken of zelfs verkeerde matches geeft.
Ad bedankt voor het antwoord namens de curatoren. Nu weten wij dat het probleem geregistreerd is en bekend is. Zou het helpen als betalende leden onder ons zouden melden dat bij de gebruikers een urgent probleem is??