Anne Hansdatter Teiste - Annaa foreldre

Started by Private User on Sunday, May 28, 2017
Problem with this page?

Participants:

• Private User
    Geni Pro
  • Private
    Geni member

Profiles Mentioned:

Showing all 7 posts
Private User
5/28/2017 at 12:05 PM

Noen vil ha det til at Anne er datter av Hans Olufsen Teiste til Bjelland og Brynhild Tordsdatter Benkestok. Dette er ikke riktig, Brynhild er hennes svigerinne, søster til Annes 1. ektemann Trond Tordsen Benkestok

Private
5/28/2017 at 2:28 PM

Hvem er da Hans ? I gamle bøker, slektstavle, står det bare Anna Teiste ?

Private
5/28/2017 at 10:33 PM

I slektstre for "Eyde familien" (tror jeg) side 13 står det at Anna Hansdtr Teiste er datter av Hans Jonsen Teiste til Fet i Havslo, død i 1591og enke etter Trond Tordsønn Benkestok. til Jordanger og Hafslo og Hananger på Lister, hvilken siste gård hansom barnløs ved testamentet av 10 aug 1611 skjenkede Anne Teiste.

Private
5/28/2017 at 10:46 PM

Finne Grøn, Stian Herlofsen har jeg notert.
" Slekten Eydes av Arendal" 1916.
Generalogiske Personalhistoriske meddelelser

Private User
5/29/2017 at 1:17 AM

E.A.Thomle: Hvorledes er Familienavnet Teiste kommet til den nulevende Slægt af dette Navn? Personalhistorisk Tidsskrift, 24(1903), 4. Række, 6. Bind, Side 103-142 https://tidsskrift.dk/index.php/personalhistorisk_tidsskrift/articl...

Private
5/29/2017 at 11:12 AM

Det var mye å lese nå :-)
Vet noen sikkert hvem som er hennes far, jeg skjønner her er mye "fake" generology ??

Private User
5/29/2017 at 12:59 PM

Det står det samme i Thomles artikkel som i Finne-Grønns bok om Eyde-familien. Annes far er Hans Teiste til Fet i Hafslo, lagmann i Stavanger. Forøvrig er opprinnelsen hans usikker, men han er ikke den Hans Olufsen Teiste til Bjelland som var gift med Brynhild Bemkestok.

Showing all 7 posts

Create a free account or login to participate in this discussion