Profiler förvaltsde av mina samarbetsparner.

Started by Svante Julius on Tuesday, January 31, 2017
Showing all 5 posts

Hej
Var inne och kollade under ovanstående rubrik.Verkar som en del här på Geni tar förvaltarskapet på allvar..
Lite statestik.
Trädkonflikterx 206
Data konflikter 999+
Jämförelseträff 999+
Begärda hopslagningar 2.
Verkar som detta är genes pappaerskorg.Ska det vara så här.Stort jobb men om alla tar ansvar och städar bort sina profiler som inte ska vara där vore det ju tacksamt.
7 Svante Julius

Det är bara att jobba på och slå samman vad som behöver slås samman.
Det skulle bli enklare att hitta vad som ska slås samman om förvaltare stavade namnen lika. Stavningsvarianter kan läggas in i AKA-fältet.
Det skulle bli enklare att hitta vad som ska slås samman om förvaltare noterade efternamn både som ogift och som gift. Och både som adlad och som oadlad.

Precis min mening PA, Om alla tog ansvar vore det bra,Rena råttboet där just nu.ch ibland finns det skillnader i födelse och dödsdatum,Villket gör att man inte vågar slå ihop.Såg någon där det skllde 10 år.Man blir osäker.

Hej
Tog mig friheten att lösadatakonflikter under ovanstående rubrik.Ser detta som ett projekt.Trädkonflikter tar jag inte just nu.Geni ska bli så relevnat det går att göra och tar lite i taget.Ser att även mer erfarna har profiler där.Och även i trädkonflikter.
/Svante

PA
Jag hoppar över sådan som är osäkra.Det där det på något sätt skilljer i födelse år eller dödsår.Även sådana som kan bli trädkonflikt.Annars får jag ju dubbelt jobb.Vill föreslä att alla går in och tittar.Och hjälper till genom att rätta sina profiler som ligger och skräpar. har gjort lite över 100 till nu,

Showing all 5 posts

Create a free account or login to participate in this discussion