Anna Sevatsdtr. Åsarøy (Skiftun) - Problemer med foreldre

Started by Harald Tveit Alvestrand on Wednesday, January 25, 2017
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Related Projects:

Showing all 6 posts
1/25/2017 at 11:44 AM

Jeg har kuttet forbindelsen for Anna Sevatsdatter Åsarøy (Skiftun) til hennes foreldre.
Grunnen er enkel - Anna er født i 1692 (og det stemmer godt med mann og barn) - mens foreldrene hennes, Sevat Oddsen Skiftun og nn Jonsdtr, er født henholdsvis ca 1510 og ca 1500, så er ganske sikkert døde lenge før Anna var født.

Jeg har løst opp den ene sammenslåingen som var gjort på profilen, men det ble ikke stort bedre.
Er det noen som har gode kilder for denne?

1/27/2017 at 10:16 AM

Vel, etter det eg kan sjå, er det ein annan profil i systemet som kan sjå ut til å vere samanfallande med "Anna Sevatsdtr. Åsarøy".

Kan denne vere til oppklaring på noko vis?
Anna Sjovatsdatter Sandvik

1/28/2017 at 2:23 AM

Denne profilen hadde ihvertfall oppgitt en kilde - bygdebok for Jelsa - og sier at det som står i bygdeboka ikke kan stemme. God bruk av "om meg"!

Jeg tror jeg slår dem sammen. Takker!

1/28/2017 at 2:28 AM

(profilen hadde fått en sammenslåing til i løpet av natten, så nå er det to trær som går sammen).

1/28/2017 at 6:31 AM

Då har altså sakene flaska seg av seg sjølv, til noko som heng meir på greip. Det viser iallfall at bygdebøker òg har godt av å gåast litt nærare etter i saumane. Eg har funne fleire grove feil i eigne anar, oftast samanblandingar med likelydande/liknande namn...

...men dei er gilde å ha, bygdebøkene :)

1/28/2017 at 8:27 AM

Ja, akkurat som Geni så regner jeg med at 98% av det som står der stemmer - men du vet aldri hvilke 2% de har rotet med, og bygdebøker er vanskeligere å rette opp enn Geni!

Showing all 6 posts

Create a free account or login to participate in this discussion