En kombination mellan pappa & mamma...

Started by Per Anders Dencker on Saturday, November 5, 2016
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Showing all 3 posts
11/5/2016 at 8:36 PM

Michelangelo is your first cousin 7 times removed's wife's second great grandmother's husband's great grandmother's partner's wife's third cousin once removed's ex-partner.

Hej :)

När jag, av någon anledning, kollade kopplingen till varje profil/person i nedanstående linje dök plötsligt mamma upp, som en katt bland hermelinerna, med koppling till 3 av personerna, de är markerade genom VERSALER. Alla andra är jag kopplad till genom pappa. Säger detta något för ett tränat öga om en koppling mellan mina föräldrar (frånsett äktenskapet) eller något annat? Jag är bara nyfiken...

You→Carl Gunnar Dencker your father→Gunnar Anhilm Dencker his father→Arvid Dencker his father→Anders Dencker his father→ Johannes Den(c)ker his father→Carl Den(c)ker his father→Kerstin Lorensdotter Ramberg his mother→Lorentz (Lars) Månsson Ramberg
her father→Måns i Ränte Larsson his father→Nils Månsson Ramberg his son→Carl Ludvig Nilsson Ramberg his son→Sara Elisabeth Branting his wife→Hans Gustaf Branting her father→Anna Christina Rappe his mother→Eva Cecilia Rappe her mother→Maria Lindegren
her mother→Johan Johansson Eketrä her husband→Johan Svensson Eketrä his father→SVEN Månsson Eketrä his father→BARBRO Sigfridsdotter his mother→JOHAN III, kung av Sverige her partner→Katarina Jagellonica, drottning av Sverige his wife→Bona Sforza, duchessa di Bari her mother→Gian Galeazzo II Sforza, duca di Milano her father→Galeazzo Maria I Sforza, duca di Milano his father→ Francesco I Sforza, duca di Milano his father→Gregorio 'Alessandro I' Sforza, signore di Pesaro his brother→Battista Sforza his daughter → Agnese di Montefeltro her daughter→Vittoria Colonna, Marchesa di Pescara her daughter→Michelangelo her ex-partner

Vänliga hälsningar/P.A.

Private User
11/5/2016 at 9:40 PM

Tittar man på det så ser man ju att det finns det beröringsknutar i dina led på både din fars och mors sida som via deras direkta anfäders syskonled går vidare till flera av dessa profilerna, så du får ju många kusiner som är ättlingar till flera kungligheter och adelsfamiljer, men samtidigt missas din egen direkta ana precis alla dessa led.

Exempel
<privat> Dencker (Svensson) is Sven Månsson Eketrä's mother's partner's fourth great nephew's wife's first cousin 7 times removed!

https://www.geni.com/path/Sven-Eketr%C3%A4+is+related+to+private?fr...

I knutpunkten återfinns Baroness Birgitta Magdalena Duwall som är Gustav I Eriksson Vasa, Kung av Sverige's fifth great granddaughter och din second cousin 7 times removed.
(ursäkta att det blir engelska och inte svenska här).

11/6/2016 at 1:09 AM

Hej Ulf,

Stort TACK för att Du lånade Ditt tränade öga åt min fundering & gav Dig tid att beskriva turerna, där engelskan inte är problemet :) Jag känner att det är i detta sammanhang man säger "nära skjuter ingen hare" & dessutom att jag skulle vilja sitta ner tillsammans med någon av Din kaliber & på plats få följa processen med att finna "beröringsknutar" & hur man ser hur den ene & den andre kommer in i detta snåriga grenverk.

Vänliga hälsningar/P.A.

Showing all 3 posts

Create a free account or login to participate in this discussion