Georg Eckleff, Korn- und Amtsschreiber in Tondern - Georg Eckreffs far

Started by Private User on Monday, October 3, 2016
Problem with this page?

Participants:

• Private User
    Geni member
  • Private User
    Geni Pro

Profiles Mentioned:

Showing all 3 posts
Private User
10/3/2016 at 10:51 PM

Hvor kom Georg Eckleff fra og var hans far en Henrich Eckleff, i givet fald kunne han være en bror til Hieronimus Eckleff, der fæstede Sprogø 1736.
Mvh. Finn Pedersen

Private User
10/5/2016 at 3:19 PM

Hej Finn,

I al den forskning jeg har lavet har Ecklefferne i Tønder INTET at gøre Ecklefferne der fæstede Sprogø (som kom fra Holland så vidt jeg ved.)

Hvis du følger far/søn kan du følge familien helt tilbage til 1490 hvor den ældstkendte studerede på Rostock Universität.

I den tyske bog "Das geschlecht Eckleff" er familien godt beskrevet og jeg har fundet endnu mere, men prøv selv at følg Korn- und Amtsschreiber Georg Eckleff's aner på geni.com tilbage generation for generation og gå ind og se de respektive tidlenjer på hver enkelt person. Thi det er der dokumentationen er.

Ecklefferne fra Tønder viser på intet tidspunkt henvisning til Hollandsk afstamning.

Holger Høggaard, Tønder

Private User
3/4/2017 at 2:23 AM

Hej Holger
Angående dit svar på mit spørgsmål angående Georg Eckleff i Tønder og familierelationer til Hieronimus Henrichsen Eckleff på Sprogø, syntes jeg ikke du skulle være så skråsikker i din udlægning, da jeg har erhvervet J. Hennings bog "Das geschlecht Eckleff". I denne bog fremgår det ikke, at Georg Eckleff i Tønder er søn af Henning Eckleff , men derimod skriver han, at det første barn født i familien blev opkaldt efter sin farfar, altså må Georg Eckleffs far hedde Henrich. Da Hieronimus Henrichesn Eckleff på Sprogø og så er søn af en Henrich Eckleff og da Georg Eckleff er født 1603 og Hieronimus Eckleff ca. 1606, kan jeg ikke se, hvorfor disse to ikke kunne være brødre.
J. Hennings skriver ydermere, at hans slægtsbog ikke er fuldkommen og det er da naturligt, når man er så langt tilbage.
Du misforstår tilsyneladende også ordet hollænder i forbindelse med Eckleff på Sprogø, for det er ikke i betydningen, at familien kom fra Holland, men en erhvervsbetegnelse, da en hollænder var en der drev hollænderi, som var betegnelsen for mejeridrift tidligere.
Med venlig hilsen
Finn Pedersen

Showing all 3 posts

Create a free account or login to participate in this discussion