1. U herhaalt zich telkenmale over hard bewijs dat nodig is en reageert niet eens op secundair bewijs wat aangedragen wordt. Alleen discussieren over jaartallen van geboortes en vernoemingen gaan niet het bewijs opleveren! Als die jaartallen al helemaal kloppen. 3 jaar ervoor en niemand zou moeilijk doen over Nicolaes huwelijksleeftijd, dan zou hij 18 zijn geweest. Nogmaals uw opmerking "het kan niet want het was in die tijd niet meer gebruikelijk" daar veeg ik de vloer mee aan! Blijf s.v.p. een verantwoordelijke wetenschapper!
2. Voor de goede orde i.v.m. rekenkamer in Rijsel en justitie in Brussel. Uit het volgende blijkt e.e.a. wanneer en waar ze ergens zaten:De Raad van Vlaanderen was de justitieraad, het hoogste gerechtshof, van Vlaanderen. Van 1386 tot 1405 zetelde hij te Rijsel, van 1405 tot 1407 te Oudenaarde, van 1407 tot 1439 te Gent. Onder druk van politieke en militaire oorzaken verhuisde hij nog vele malen (1439: Kortrijk; 1440: Gent; 1447: Dendermonde; 1451: Ieper; 1463: Gent; 1487: Brugge; 1488 : Gent; 1489: Dendermonde; 1492: Ieper), tot hij zich tenslotte in 1498 definitief te Gent vestigde. Dit verblijf te Gent werd tweemaal voor korte tijd onderbroken, toen de raadsheren, die trouw bleven aan de koning van Spanje, vluchtten naar Douai (1580-1585) en een eeuw later (1678-1679) naar Brugge. De raadsheren, die de partij kozen resp. van de calvinistische republiek te Gent of van de koning van Frankrijk, bleven te Gent.
De verwijzingen naar Lille/Rijsel zijn echt heel algemeen en geven toch geen uitsluitsel in deze familie. Alleen al in de stad Leiden heeft u waarschijnlijk meerdere buren uit Rijsel uit die tijd, 220 emigranten, waarvan verschillende Boleijns ! bron http://www.mijnstambomen.nl/leiden/rijsel.htm Het zou allemaal zomaar kunnen.
3. Ga dan ook eens een stap verder dan alleen te hameren op die vernoemingen. Als ik Piet heet en een vader heet Piet, hoeft dit niet mijn vader te zijn, voor mij is dat geen hard bewijs, maar een bijkomstigheid die het verhaal sterker maken! Als het vernoemingen in andere delen van de Boulin-tree zijn zoals de herkomst van de naam Centeijntjen/Centyne bijv. komend uit de Gillis-familie(, ben ik meer geinteresseerd dan ik een naam Nicolaes die net zo goed van overgrootvader Claes van Cats kan komen als van de buurman. V.d. Klippe heeft alleen een aantal namen genoemd die er mee te maken zouden kunnen hebben, net als ik een Diederik Mooij in stad L. alszijnde mogelijk ermee te maken hebbende zou noteren. Hij heeft er geen conclusies aan verbonden. Als hij bijv. ook uit omgeving Rijsel/=Ieper zou komen is dat geen conclusie van hem dat hij erbij hoort. Zie mijn punt over herkomst uit Rijsel alleen al in Leiden.
4. U maakt het uiterst gecompliceerd met die namen incl. al die verhalen eromheen en zeker voor buitenstaanders. Volgens het profiel van Jean Anthonisz Boulin heeft hij zoons Nicolaes en Anthony. Volgens mij dus fout in uw verhaal of ik moet me vergissen!
5. Ik wil, ik herhaal me, eerst eens horen waar concensus tussen ons en 'alle andere deelnemers' over bestaat! Puntsgewijs graag! De rest kan dan nog besproken worden met 'de groep' :-) Van discussie is nu nog geen sprake, alleen van hak op de tak!
6. Ik wil graag, ik herhaal me weer, meer weten over de namen Gillis, Van Capelle, Marguerite's familie(bovengen.), testament van Nicolaes Sr./v.d.Werve(utrechts-arch.).