WAARSCHUWING : Profiel PRIVACY - DNA-markers...

Started by Private User on Saturday, July 9, 2016
Problem with this page?

Participants:

• Private User
    Geni Pro
  • Private User
    Geni Pro
  • Private User
    Geni Pro
  • Private User
    Geni Pro

Related Projects:

Showing all 9 posts

Nu er een nieuw feature aan ons geni-profiel koppelbaar is, namelijk drie markers voor ons genoom, is het zeer raadzaam nog eens naar de ACCOUNT-instellingen te kijken en eventuele vinkjes, die automatisch verkeerd staan, bij te sturen !!!

Heb je namelijk een erfelijk aspect in je DNA, dan kan het goed zijn dat je helemaal NIET wil dat je moeders mitichondriale informatie of je vaderlijke Y-chromosoom documentatie zomaar gematched wordt met dat van de voormoeder of -vader van een andere gein-gebruiker.

Kortom: EFFE opLETTUH, dus!

Sorry, de ene vinger is blijkbaar vlugger dan d'andre: Gein moet zijn GENI-

overigens zou ik er helemaal niet aan beginnen
het lijkt leuk maar de consequenties van publicatie zijn niet te overzien

nou, voor adoptief kinderen kan het natuurlijk van enorm groot belang blijken.

Ik snap het bezwaar niet. Maar het is duidelijk dat niet alle DNA-markers geschikt zijn voor publicatie. Voor mij is het meer dat je de zelfde achternaam deelt met je voorouders zo deel je een stukje DNA informatie met voorouders. Maar niet alle informatie is geschikt om openbaar te maken.
En inderdaad er een verschil tussen biologische voorouders en de wettige voorouders die je erkend hebben.

Het type dna test dat hier uitgevoerd word is niet voldoende (diep genoeg) om te kunnen zeggen welke gene een ziekte marker kunnen dragen hier voor een een veel uitvoeriger test nodig die alle alleles door loopt, dit is een dna test voor genealogish onderzoek een basis test

Het gaat om een atDNA test die uit gevoerd wordt door MyHeritage. Hierbij wordt niet alle DNA getest. Bij de YDNA test wordt alleen de Y deel getest en ook daar niet alle DNA paren. En bij de mtDNA test alleen de DNA van de cel, dus niet wat je krijgt van vader. Ik ben geen DNA expert, maar ik zou graag van een ir. deze uitspraken gecontroleerd zien.

Het ging mij er om dat iedereen even op zijn instellingen let. Wat mij betreft kan deze discussie ook gewist worden.

Oke, dan snap ik de opmerking. Het gaat om dat als je instellingen niet veranderd of niet bewust bent van dat DNA bewijs er aankomt je voor verrassingen komt.

Showing all 9 posts

Create a free account or login to participate in this discussion