Merkelig profilering

Started by Bernt-Viggo Valeur on Tuesday, December 22, 2015
Problem with this page?

Participants:

Showing all 6 posts
12/22/2015 at 1:18 AM

Jeg mottok et varselet om sammenslåingi går og tenkte at jeg fikk kikke litt nærmere på min profil og min nærmeste familie. Hva jeg oppdaget var ganske skremmende.

Jeg har to mødre, to ektefeller, min yngste datter Henriette er halvsøster av sin eldste søster Monica. Henriette har også en mor og en stemor med samme navn. Min eldste datter Monica er halvsøster av seg selv.

Antagelig er det mye annet tull også, men ærlig talt, jeg gadd ikke sjekke mer.

Kan noen gi meg en fornuftig kommentar før jeg bestemmer meg for om jeg skal avslutte abonnementet på Geni eller ikke?

Mvh

Private User
12/22/2015 at 2:28 AM

Det er bare en av de svenske kuratorene som startet en sammenslåing av ditt tre med ett som er opprettet av barnebarn av deg. Han har tydeligvis kun fulgt en gammel sammenslåing forespørsel og ikke fulgt opp med de andre sammenslåingene som dette medfører.

Jeg starter på det nå.

https://www.geni.com/worldfamilytree/learn-more

12/24/2015 at 1:34 AM

Takk for dit svar. Ingen av mine barnebarn er aktive på Geni så vidt jeg vet så jeg forstår ikke din kommentar om at et av mine barnebarn har opprettet et tre. At dette uansett har skjedd i mitt tilfelle kan jo tyde på at det kanskje er millioner av feil i Geni noe som jo svekker systemets kredibilitet ganske kraftig.
God Jul!

Private User
12/24/2015 at 1:52 AM

Sophie er ikke aktiv nå ja, men om hun har gjort noen feil så er det vel henne du bør snakke med og ikke skylde på systemet.

12/25/2015 at 1:55 AM

Jeg skal sjekke med Sophie så får vi se hva hun har å si "til sitt forsvar".
Imidlertid syntes jeg nok at Geni systemet burde ha en innebygget kvalitetskontroll som fanger opp slike opplagte feil. Slik de nå ser ut for meg kan jo "hvemsomhelst" bevisst gjøre feil som kan skape forvirring.

Private User
12/25/2015 at 2:06 AM

"Feilene" du skrev om i første melding skyldtes ufullstendige sammenslåinger. De eneste forskjellene jeg fant ellers ved sammenslåingene var skrivemåter på navn.

Ellers er har Geni absolutt ingenting å gjøre med kvaliteten på dataene brukerne legger inn.

Showing all 6 posts

Create a free account or login to participate in this discussion