Med blåa band avsåg jag släktskapsförhållandet så som det syns på Geni,
inte flaggor etc. men del har dock både svenska och danska rötter utöver de finska, Bååt släkten återkom i flera av leden som en gemensam rot,
någon hade även rötter ned till Rurik. Jag kom att tänka på svartvita foton,
där det blåa fältet blir vitt och det gula svart, svenska flaggor 1921...
http://www.gamlavykort.nu/forum3/uploads/1BC_vykort.jpg
Ehdottomasti. Olen soitonopettaja ja säveltäjä ja suvussani on ammattimuusikkoja-muutamia, voisi kutsua neroiksi. Musikaalisuus on harvinaisen vahvaa suvussamme.
Olen Sibeliukselle verisukulainen isän ja äidin kautta.
Äidin kautta isoäidin isän kautta sekä isoisän äidin kautta, sekä isäni kautta isoisän kautta.
Then you and I are cousins in two paths at least Virva. M Kilprinne.
http://www.geni.com/path/Ulf-Martinsson+is+related+to+Jean-Sibelius...
http://www.geni.com/path/Ulf-Martinsson+is+related+to+Virva-Kilpiri...
Kiitos! Tämä on kiinnostavaa.
Tässä omia sukulaisuuksiani Sibeliukseen:
Jean Sibelius is my 8th cousin once removed. (Milka Alajuuma os. Kallunki, äidinäidin puolelta.)
Jean Sibelius is my 9th cousin four times removed (Pekka Alakuuma, äidinisän puolelta.)
Jean Sibelius is my 13th cousin once removed. ( Isäni Eero Kilpirinteen puolelta. Tämä sukuyhteys tulee Juusten-suvun kautta.)
Aulikki Rautawaara is my 9th cousin once removed. ( Äidin kautta.)
Jalas is my 9th cousin once removed. ( Äidin kautta.)
Krohn is my 11th cousin once removed. ( Isän kautta.)
Kim Borg oli muistaakseni 13th cousin once removed isän kautta-en kirjoittanut heitä kaikkia aikaisemmin ylös.
Palmroth is my 11th cousin removed ( isän kautta.)
Olen verisukulainen myös Robert Kajanukselle sekä isän että äidin kautta, sekä verisukulainen, tosin kaukaista sukua Edward Griegille. Eli siis kaikki nämä muusikot ovat verisukulaisiani. Sibelius kolmeen otteeseen.
Omasta muusikkoudestani voin mainita jotakin. Osasin soittaa korvakuulolta jo lapsena, sekä säveltää. Opin erittäin nopeasti. Ammattini on klassisen kitaransoiton opettaja. En pidä esiintymisestä, mutta rakastan onneksi opettamista. Osaan laulaa ja soittaa muitakin instrumentteja. Jos käsittää musiikin idean, käsittää heti kaikkien soittimien idean-miksi ja miten niillä soitetaan. Mutta ammattillinen soittaminen on todella vaativaa-eli siihen vaaditaan kova ja pitkä koulutus sekä musiikkiteoreettiset opinnot, pitää opiskella koko länsimaisen musiikin historia-siihenkin meni meillä viisi vuotta, pitää tehdä paljon, paljon muutakin. Pitää tietää aivan kaikki soittimista teoreettisesti-tosin teoria ei auta, jos musiikin ideoita ei tajua. Voisin kirjoittaa asiasta todella pitkästi, kerron vain oleellisen. Totean lyhyesti, että ammattimuusikon on hallittava soittimensa tekniikka täydellisesti, silloin ainoastaan ilmaisu on täysin esteetöntä ja vapaata. Pedagogin tutkinnon tein lopuksi. Säveltämisestä. Kukaan ei ole koskaan opettanut minulle säveltämistä. Istuin kerran pianon ääreen ja rupesin säveltämään. Sävellän hyvin nopeasti ja minun ei koskaan tarvinnut muokata sävellyksiäni jälkeenpäin. Minulla oli joskus kummallinen tunne, kun sävelsin. Tuli tunne, että kuin olisin ikäni tehnyt tätä, kaikki oli jotenkin tuttua. Kuin olisin tehnyt sitä ikäni, vaikka tosiaankaan en ollut tehnyt. Laitoin kokeeksi Youtubeen vakavimman sävellykseni. Se oli testi. Että onko enää olemassa kuulijakuntaa näin vakavalle musiikille tässä maailmassa. Näin Youtube-tililtäni, että sitä oli esitetty ympäri maailmaa, sekä TV: ssa USA: ssa ja Chilessä. Olen saanut Teostosta siitä rahaa, Säveltäjä saa tekijänoikeuspalkkioita, jos teosta esitetään julkisesti. En tiedä, missä sitä ylipäätään on esitetty muualla julkisesti, koska en tajua kaikkia juttuja liittyen Youtube-tiliini. Jos haluatte, voitte kuunnella sävellykseni, se löytyy hakusanalla: Ricercar-Virva Kilpirinne. Olen vahvasti sitä mieltä, etten olisi osannut säveltää, ellei minulla olisi ollut tarvittavia geenejä, koska mitään säveltäjäkoulutusta minulla ei ole. Tosin geeneistä huolimatta sävellykseen ei tule mitään henkeä, ellei Luoja auta. Minusta tuntuu, ettei minulla loppujen lopuksi ole paljoakaan tekemistä asian kanssa. Sain tarvittavat geenit. Luoja antoi ideat ja minä vain kirjoitin ne ylös.
Jag tror att alla som ni nämner går att hitta via min familj, saxar några på måfå.
Hebla Slang is your 7th cousin 10 times removed.
Ernst Ludvig von Engelhardt is your 8th cousin 8 times removed.
Reino Wilhelm Palmroth is your 14th cousin twice removed.
Sven Einar Englund is your 15th cousin once removed.
Henrik IV Bernharsson Rehbinder, (d.y.) a.d.H Uddrich, baron is your 16th cousin 9 times removed.
Kim Borg is your 16th cousin once removed.
Armas Jussi * Veikko Jalas / Blomstedt is your 17th cousin.
Terttu Aulikki * Rautawaara is your 19th cousin thrice removed.
Elena "Lola" Elg is your third cousin five times removed's wife's nephew's wife's great nephew's ex-wife's mother.
Armas Järnefelt is my 8th cousin four times removed ( äidinisä)
Armas Järnefelt is my 10th cousin four times removed (isänisä)
Kajanus is my third cousin five times removed ( äidinäiti)
Kajanus ei ollutkaan sukua isän kautta, joten sen muistin väärin.
Sarlin is my 12th cousin five times removed ( äidinisä)
Eli nämä sukulaisuussuhteet tulevat äidin puolelta Sursill-sukujen kautta, isän puolelta Juusten-suvun kautta. Isä ja äiti olivat kotoisin eri puolelta Suomea.
Nils Andersson Boije is my 10th cousin 9 times removed.
Robert Georg Kajanus is my 12th cousin thrice removed.
sisters
Lilly Anges Kajanus-Blenner is your my cousin twice removed.
Aino Inez Kajanus-Mangström
Edvard Armas Järnefelt is my 13th cousin twice removed.
Edvard Grieg is my 15th cousin once removed.
Dagmar Maria Sarlin, Hagelberg-Raekallio is my 15th cousin twice removed.
Johan III av Sverige, Kung is my 6th cousin 9 times removed.
Ernst Ludvig von Engelhardt is my 8th cousin 8 times removed.
Evert Axel Taube is my 14th cousin thrice removed.
Ilkka Johannes Lipsanen is my 17th cousin twice removed.
Anders von Düben d y is my first cousin 8 times removed's wife's first cousin. Hmm.
Karl Ludvig "Stora Kalle" Ekman, Ingen koppling, nothing. ???
Lämmin kiitos viestistäsi, A. Saarinen!
Tuo Riceracar on sävellys jousiorkesterille ja siinä on hyvin laajat oktaavialat. Sitä on melko mahdotonta sovittaa kitaralle, yhdellä kitaralla se ei toimi ollenkaan, ja sitä on aika mahdotonta sovittaa edes neljälle kitaralle. Olen miettinyt joihinkin kohtiin vaskipuhaltimia, koska se soi päässäni siten, mutta en ole vielä täysin varma asiasta.
Korvakuulolta soittavat ihmiset ovat erittäin lahjakkaita, samoin kansanmuusikot. Keräilen melodioita, kuten jotkut säveltäjät tekevät. Joku kansanihminen on voinut tehdä pelkän melodian, joka on uskomattoman nerokas ja siitä on voitu tehdä lukemattomia sovituksia eri instrumenteille, jopa orketerille. Eli se on vain todiste siitä, että keskuudessamme voi olla nerokkaita muusikkoja, jopa säveltäjiä, jotka jostain syystä eivät ole hakeutuneet koulutukseen. Rakastan eri toten ruotsalaisia, englantilaisia ja venäläisiä kansanlauluja ja minusta romanit ovat kaikki syntyneet muusikoiksi-he ovat uskomattomia.
On todella surullista se, kun olen huomannut miten ainakin Suomessa niin monet ihmiset aliarvioivat omaa musikaalisuuttaan. Musikaalisuus on ihmisen perusominaisuus. Varsinaisesti epämusikaalisia ihmisiä on noin 1 prosentti. Tarkoittaa sitä, että he eivät erota Maamme-laulua Finlandia-hymnistä. Voiko heitä kuitenkaan sanoa epämusikaalisiksi, jos heillä on hyvä rytmitaju? Olisi kiinnostavaa kohdata sellainen ihminen ja opettaa häntä, onko edes totta, etteikö hän lopulta erottaisi eri melodioita? Voisin mainita tässä erään Skandinaavisen kansanlaulun, jota suuresti rakastan. Sitä lauletaan paljon, siitä on tehty erilaisia sovituksia, kuorosovitus, jazz-sovitus sekä tosi ihana orkesterisovitus. Laulu on peräisin Gotlannista. Olen miettinyt ja ihmetellyt, kuka ihminen on sen tehnyt. Joku nerokas kansanihminen.
Toivottavasti osaan kirjoittaa laulun oikein: Allt under himmelens fäste.
Kannattaa kuunnella myös Svendsenin orkesterisovitus, se on tosi hieno. Löytyy Youtubesta hakusanalla Lafayette.
Poistin noita sukuni muusikkoja. Haluaisin jättää kuitenkin tuon kirjoituksen, missä kysyit, voiko sävellykseni sovittaa kitaralle.
Siinä halusin rohkaista ihmisiä toteuttamaan täysillä musikaalisia lahjojaan.
Tämä keskustelu oli kyllä aika yllättävä minulle. Tuonne sivuston yläosaan ilmaantui jostain syystä punainen merkki ja löysin tämän.
Odotan mielenkiinnolla, että muitakin ihmisiä osallistuisi tähän
Mielestäni ei tarvitse olla muusikko.
Lämmin kiitos A. Saarinen!
T. Virva Marianne