Hade det inte varit lättare att starta en diskussion om dessa felaktiga profilerna för att få dem korrigerade,
då det är inte särskilt snyggt med en mängd error profiler istället. Den första som borde åtgärdas i ledet är
Offe Johansson den profilen tycks vara tagen
ur det blå, initialt även ifrån närapå ett sekel tidigare. Mitt förslag är att någon vänlig kurator tar en titt på den och
om inga skäl emot finnes tar bort den, helst innan någon får för sig att döpa om även den till error.
Bo-Arne!
Error-1 kopplas loss från "hustrun" och raderas
Error-2 dito
Error-3 kopplas loss från sin "familj". Sedan kan jag ta hand om honom och placera i rätt position i trädet. Stiernbielken tar jag också hand om. Någon Karl med dotter Margareta Karlsdotter (Fargalt) existerar inte enl källorna (SBL och ÄSF).
Jag vill i all välmening bara tillägga, till eventuellt andra läsare, att det faktiskt då och då förekommit syskon med samma namn under historiens gång i Sverige, det är dock ovanligt och sannolikt rör det sig om mindre än 1promille vad gäller frekvens, så slå inte ihop namneprofiler på måfå utan att först undersöka det väldigt noga innan.