Mulig du husker feil, men du har også slått sammen Ole Eidberg med O. Gram, men jeg kan ikke forstå bakgrunnen for dette.
Prøver du å si at du har slått sammen to profiler for Birgitte Eidberg hvor den ene har hatt Ole Eidberg som far, mens den andre har hatt O. Gram, så du har derfor bare slått sammen disse to også?
Ser at Brox har ryddet opp her.
Denne O. Gram er tydeligvis en privat profil, siden den ikke har lenker i historien. Er det noen som har tilgang til profilen, slik at den kan sjekkes opp og gjøres offentlig? (Ingenting på 1700-tallet har grunnlag for å være privat, ihvertfall ikke så langt jeg har sett.)
O. Gram ble slått sammen med denne karen da rekka bakover også passet selv om det bare ble brukt initialer: Ole Paulsen Gram, og det var Mathias Olai Olsen som hadde ham feilaktig satt opp som far slik Tone skrev i sin første melding.
Å klippe vekk "feil" foreldre er ofte bare å fikse en slekgsgrein ved å ødelegge en annen, så det er etter min mening litt for lettvint løsning. Man bør alltid finne ut hvorfor - er det en feilmerge ber du en kurator å heller reversere den slik at de andre foreldrene ikke vil mangle ett barn og etterslekt med tilsvarende navn, eller som i dette tilfellet: Finne ut om de finnes ett annet sted i verdenstreet og heller slå dem sammen med dem istedenfor å klippe dem løs ut i det store intet.
I dette tilfellet bør vi også finne ut om Ole Paulsen Gram nå mangler en sønn Mathias.
Jeg har ingen fasit dessverre. Men det står nevnt på profilen at opphavet er ukjent, noe det også var i profilen som tilhørte mitt tre før den ble slått sammen med en annen profil hvor det plutselig var et annet slektsnavn (Gram) og forfedre langt tilbake. Det fikk meg til å mistenke at noe med sammenslåingen var muffens.