Johan Jogan Petersson Tre Rutor - Tacksam om någon kan visa mig bevis för att denna person skulle vara son till Peder Ragvaldsson Fargalt

Started by Amir* M Sherif on Monday, June 29, 2015
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Showing all 4 posts

Hej!

Det har skett en ganska omfattande sammanblandning mellan en Peder Ragvaldsson Tre Rutor som levde
på 1300-talet och Peder Ragvaldsson Fargalt som dog 1499. Den senare slöt ätten på Svärdssidan, och hade två döttrar
som gifte sig i släkten Kyle. Här på Geni har nu Fargalt inte fått sitt rätta vapen utan Tre Rutors och är dessutom
sammankopplad med en mängd icke-släktingar. Detta skapar oreda och är naturligtvis suboptimalt. Med andra ord, helt fel.

Exempel: denna "son" Johan Jogan Petersson Tre Rutor.

Någon måste lösa problemet.

Med vänlig hälsning
Amir

http://sok.riksarkivet.se/sbl/Presentation.aspx?id=14960

urn:sbl:15148

Hej Amir!
Sammanslagningen har gjorts så länge sedan att den inte kan återställas med automatik (före 2014).
Jag har kopplat bort Johan från Fargalt-släkten och skapat ny profil för fadern Peder Ragvaldsson Tre Rutor. Du kan ju bygga vidare där om du har mer information.

/Bo-Arne

Hej och stort tack Bo-Arne för snabb insats!

Med vänlig hälsning
Amir

När man söker vidare tycks det vara så att Anders Jonsson/Johansson är äldsta kända person i ätten.
Johan Pedersson och Peder Ragvaldsson är då troligen spekulation - inga källor finns i de släkttavlor jag hittar på nätet.

Showing all 4 posts

Create a free account or login to participate in this discussion