Kjell Rabben
4. november 2013 ved 15:19
Hei.
Jeg har i dag hatt en hyggelig telefonsamtale med en av deres ledere, og det var vel Carl Henrik Grøndahl. Jeg er vel klar over at dette ikke er riktige forum for etterlysninger, men det er kanskje siste utvei etter en omstendig leting av en kvinne som heter Marit Iversdatter f. 1826 i Fron. Hennes far heter Iver olsen Tofte (Toftehagen) under Tofte. Han var gift med Anne Olsdatter. Noen av fadderene het, Iver Brandval(voll), så blir det litt usikkerhet, men Kanskje Anne Sandsbakken. Er litt usikker på resten. Jeg har googlet og har brukt forumet dis, data og slekt i Norge, og det har vært en del frem og tilbake, men jeg har landet på en plass oppe i N. Liavei, og endte opp ved Tofthaugen-Tofte skole. Der oppe ligger det en liten boplass som heter Tøftehaugen (plassen) 238/1 under norske gardsbruk Oppland fylke VII s.274. Skriver en svær selvbiografi for tiden, og en slektshistorie og legger inn en del bilder. Da vi er på gjennomreise i Gudbrandsdalen noen ganger, så kunne det ha vært morsomt å funnet ut av dette for å tatt noen bilder. Om det er av interesse så er Marits dåp i Ministerialboken for Fron: !816-1827 s.162 Nr. 14. Er takknemlig for bekreftelse eller avkreftelse, men det er bare en forespørsel på oppfordring.
MVH
Kjell Rabben
Tlf. 90898748