Thomas Strømsnes, f. 5.6.1887. d. 14.12.1952. Fra Narvik.

Started by Ingrid on Tuesday, March 17, 2015
Problem with this page?

Participants:

• Private User
    Geni Pro

Profiles Mentioned:

Showing all 7 posts
Private User
3/17/2015 at 2:26 PM
Private User
3/18/2015 at 1:52 AM

Nei, regner med at du trengte hjelp til å bygge videre på samboerens tre, men det ser ut som vi har foreldrene allerede her, Anton Michael Thomassen og Antonette Bertine Thomassen, så hvis du bygger ditt tre opp til dem kan jeg koble dem sammen.

Hvis du bygger videre og i bredden pleier det alltid å dukke opp noen greiner som kan kobles sammen slik at det dukker opp andre etterkommere.

Private User
3/18/2015 at 2:45 AM

Hvor og med hvilket navn fant du ham i folketelling 1910?
Han bor ikke sammen med foreldrene da.

Private User
3/18/2015 at 3:30 AM

Som sagt: Legger du inn at man finner kan det dukke opp noen, - som du selv sier: Det er endel forskjeller i skrivemåter på navn, så de kan ligge inne noen med en annen variant, elller at noen etterkommere er interessert i slektsforskning finner det du har lagt inn og melder seg.

Private User
3/18/2015 at 3:39 AM

FT 1910: http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01036991002239

Ett kjapt søk viser at sønnen Harald iallefall har etterslekt.

Private User
3/18/2015 at 4:06 AM

OK, jeg har koblet dere sammen med de profilene du har lagt inn.

Litt brutalt at du hadde lagt inn både deg selv og samboeren som avdød, så jeg rettet det opp først ;-) Sjekk foreldrene hans også mht dette.

Når det gjelder bruk av etternavnet Antonsen så tror jeg du kan droppe det eller legge det inn som alternativt/også kjent som navn, fordi ser du i folketelling 1900 så står det en stjerne (*) etter navnet, og dette betyr at det er registrator som har antatt dette navnet, - sannsynligvis ut fra farens fornavn, og at det ikke står i selve kilden. I Nord Norge startet man veldig tidlig med fast etternavn sammenlignet med resten av Norge, så jeg tviler du finner noen kilde med Anthonsen.

Som en ekstra kontroll kan du finne konfirmasjon og ekteskap.

Private User
3/18/2015 at 4:45 AM

Klikk på gul trekant i trevisning på ham og velg tilordne foreldre.

https://www.geni.com/family-tree/index/6000000032239247547

Ellers bør du sende en samarbeidsforspørsel på manager av profilen til Anton slik at du får full tilgang der

Showing all 7 posts

Create a free account or login to participate in this discussion