Karen Juel - Karen Juel

Started by Ole Kristian Moustgaard on Friday, February 13, 2015
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Showing 1-30 of 63 posts
2/13/2015 at 4:12 AM

Karen Iversdatter Juel (Rekhals), 1416-1460
Karen Iversdatter Juel (Rekhals) blev født i 1416, i Fødsels sted, til Iver Nielsen Juel og N.N. Thomasdatter (Juel).
Iver blev født i 1285, i Hjerndrupgaard, Hjerndrup s. Sønder Tyrstrup h. Haderslev amt.
N.N. blev født i 1300.
Karen havde en bror: Peder Iversen Juel af Sønderjylland.
Karen blev gift med Erik Ottosen Rekhals.
Erik blev født i 1415, i Esmark, Slesvig.
Hans erhverv var Adelsmand i vestjylland.
De havde 4 sønner: Erik Eriksen Rekhals og 3 andre børn.
Karen døde i 1460, i en alder af 44 i døds sted.

2/13/2015 at 6:36 AM

Du har stadig ikek fortalt os hvilken kilder du henter dette fra. Hvor står der hun har en bror der hedder Peder Juel?

Erik Rekhals var adelsmand i Thisted amt.

2/13/2015 at 7:17 AM

Prøv at googl navnet og prøv at googl Peter Iversen Juel evt. ,geni

Der er også et link her
http://www.gudmand.se/1.ver%202009/479.html

Roder også hvileløst rundt i Juel og Iversen min bedstefar var en Iversen ??? og der er også Jul, Juel tilstede--- Bare et tip
Chrissie.. (Hvis i finder nogle der matcher mine profiler må i gerne flette dem på mit træ)

2/13/2015 at 7:46 AM

Det er en konstant misforståelse at informationerne der på nettet er korrekte. Jeg ønsker en kilde fra et arkiv eller andet gammelt dokument.
At Google det sender blot en rundt i 20 forskellige retninger med ligeså mange ideer om hvem der kan være forældre.

2/13/2015 at 7:55 AM

Hvis ikke profilen af Karen Juel er sandt - skal den jo slettes, når du har kontaktet udgiveren og administratorerne!

Broderen Peder Iversen Juel er her:
Peder Iversen Jul, af Sønderjylland

2/13/2015 at 8:12 AM

Undskyld mig og hvad har jeg med det at gøre. Jeg har jun at gøre med GEni og træet her.
Hvad der ellers svæver rundt er ikke mit bord.

2/13/2015 at 8:24 AM

Så må du jo bevise, at profilen af Karen Juel er rigtig og hun er datter af Iver Nielsen Juel - ellers skal hun fjernes!

2/13/2015 at 10:13 AM

Undskyld mig. Den Karen Juel jeg administrerer har ingen forældre. Så der er vist noget du har fået galt i halsen. Det er dig der påstår andet ikke mig.

Den er korrekt i forhold til de kilder der findes. Med mindre der er nogen der har nået at pille inden den blev låst.

2/13/2015 at 10:31 AM

Nej - jeg tror du har fået noget galt i halsen og det er ikke godt!

Jeg har hele tiden snakket om Karen Iversdatter Juel som ikke har nogen forældre, men det er jo dem jeg har fundet.

Hvis ikke Karen Juel har nogle forældre,skal hun jo ikke være tilknyttet som kone til Erik Rekhals! - hun skal slet ikke være i GENI!

Spørg dem der har oprettet hende!

2/13/2015 at 11:56 PM

Nu prøver jeg en gang til. På et tidspunkt var der nogle der havde knyttet denne KAren JUel der er gift med Erik Rekhals, til Iver JUel.
Den tråd ble fjernet af Bjørn. HVis du går ind på Karen Juel her på siden. Står hun som uden forældre. Hvis du søger på KAren Iversdatter Juel her på Geni, kommer der ikke noget ffrem.
Der er denne Karen JUel gift med Erik Rekhals, ingen andre. GÅ IND OG SE PÅ PROFILEN.

2/13/2015 at 11:57 PM

Og spørg dem der har oprettet hende. Det kan du da gøre. Det er dig der vil have ændret noget ikke mig.

2/14/2015 at 1:54 AM

Det er den samme Karen vi snakker om Anette, men jeg vil gerne spørge personerne og også administratorerne om, hvor hun kommer fra.

Du er jo selv administrator af hende.

Jeg har forsøgt, men fået afslag fra Bjørn.
Man bliver bare så afmægtig i sådan en situation som sædvanlig, fordi systemet styres diktatorisk!

Hu burde jo stå som NN - fordi der hverken er forældre eller fødselsdatoer på hende.

Når jeg nu kommer med de oplysninger jeg har indhentet, burde der så stå lidt om denne mulighed i feltet"OM". Det kan der vel ikke ske noget ved, så lang tid I jo låser hendes profil.

Det er bare sjov, at I låser hende lige i det øjeblik andre begynder at fatte interesse for hendes forældre.

Altså sæt nedenstående op i "OM" og skriv en mulighed. Det vil give god demokrati på GENI!

Det er jo kuratorerne som undersøge profilernes ægthed og ikke brugerne der bare skal komme med input - og hvis det så ikke passe kuratoerne bliver der ikke gjort mere.

Hvorfor skal brugerne gøre det store arbejde og kuratorene bare henter gevinsten?

Karen Iversdatter Juel (Rekhals), 1416-1460
Karen Iversdatter Juel (Rekhals) blev født i 1416, i Fødsels sted, til Iver Nielsen Juel og N.N. Thomasdatter (Juel).
Iver blev født i 1285, i Hjerndrupgaard, Hjerndrup s. Sønder Tyrstrup h. Haderslev amt.
N.N. blev født i 1300.
Karen havde en bror: Peder Iversen Juel af Sønderjylland.
Karen blev gift med Erik Ottosen Rekhals.
Erik blev født i 1415, i Esmark, Slesvig.
Hans erhverv var Adelsmand i vestjylland.
De havde 4 sønner: Erik Eriksen Rekhals og 3 andre børn.
Karen døde i 1460, i en alder af 44 i døds sted.

Kilden jeg har er sandfærdig!!!

Private User
2/14/2015 at 3:40 AM

Kom med arkivmateriale som viser at hun er datter av Iver Nielsen Juel så har jeg ingen problemer med å akseptere at det skal legges inn og til og med kobles som datter av ham.

I så fall har du funnet arkivmateriale ingen annen har funnet, for alt tilsier at hennes foreldre ikke er kjent, og for å si som Finn Holbek som har gjort ett forøk på å finne en kobling: må have været en Stjerne-Juel, sammenhængen ukendt

2/14/2015 at 3:53 AM

Så skal hun jo fjernes med navnet .eller der skal stå NN
- hvis man er så skråsikker?
- Det har I jo gjort ved alle andre!

2/14/2015 at 4:52 AM

Undskyld jeg siger det. Når du du er så skråsikker, Jeg er fristet til at sige " så tager vi det en gang til for arveprins Knud" og så kan du blive sur på mig ligeså tosset du vil.
Ud fra gamle kilder ved vi hun hed Karen Juel. Der vides blot ikke hvilken gren af Juel'erne hun tilhørte. Derfor står hun som hun gør.

2/14/2015 at 5:29 AM

Nå jo Nn bør kun bruges hvis man ikke kender noget slægtsnavn til en person. Til alle der her læser dette.
Selvom man ikke kender forældre betyder det ikke at man ikke ved hvilken slægt profilen tilhører.
Hvis man skulle gå efter dette, kunne man ikke have 1. led i nogen slægt overhovedet.

2/14/2015 at 8:55 AM

Det er eller det I kuratorer har gjort i.f.m. Maren Nielskone og Strangesen Bild!!!!

Denne her er også en Juel:
http://www.myheritage.dk/research/collection-1/myheritage-family-sl...

2/14/2015 at 11:05 PM

Det er det sidste jeg siger i denne tråd.

Det vi har for Karen Juel er det der står på profilen.

Det der er på Maren Nielskone er en anden diskussion og en anden tråd.
Du kan tage den op på hende, men den har vi også diskuteret før.

2/15/2015 at 12:32 AM

Nå og jeg skulle måske for god ordens skyld, også for andre brugere af Geni, sige!
MyHeritage og Geni er ikke det samme, også selvom Geni er ejet af MyHeritage.

2/15/2015 at 12:59 AM
2/15/2015 at 3:21 AM

Karen Iversdatter Juel

Kalder du det at efterforske profilen.? Du fortsætter lige nu blot den forkerte tråd og har nu skabt totalt rod i træet ved at lave en kopi. Der er koblet forkert.. Mange gange tillykke med at ædelægge træet for alle andre brugere her på Geni.

2/15/2015 at 4:20 AM

Ole Kristian Moustgaard det er et par ting du må forklare meg:

Hvordan kan du og 56 websites gå god for at Karen Iversdatter Juel er datter av Iver Nielsen Juel når Iver er påstått født i 1285 og Karen er påstått født i 1416? Da er Iver 131 år gammel når Karen blir født!

Hvordan vet du og 56 websites at en helt ukjent person N.N. er født i 1300? Og hvordan kan denne helt ukjendte personen bli mor til Karen i 1416, da vil jo denne ukjendte moren være 116 år gammel!

En tredje ting er at de du har koblet til som Karen sine foreldre nå er født i 1408 og 1410, dvs at far er 8 år og mor er 6 år gammel når de får Karen i 1416!

2/15/2015 at 7:38 AM

Det er sikkert noen som ikke har sett denne før:

http://thecolbertreport.cc.com/videos/z1aahs/the-word---wikiality

56 websites kan ikke ta feil - med mindre de skriver av fra hverandre!

2/15/2015 at 7:47 AM

Jeg har fjernet den nye Karen Juel. Ser det som et forsøg på sabotage mod træet.

2/15/2015 at 9:23 AM

Jeg synes kurator skulle spørge Private User
hvor han har Karen Juel fra - det må være det nemmeste!

2/15/2015 at 9:32 AM
2/15/2015 at 9:50 AM

At den er taget fra Geni da der stadig var en fejlkobling på Geni med Iver Juel.
Hvis du mener du ved så meget, så vil jeg foreslå du spørger ham selv.!

2/15/2015 at 10:44 AM

Hvordan kan du vide det er en fejlkobling fra Myheritage?
- hvorfor vil du ikke spørge Private User
- det er jo ham der må have kildehenvisningen til Karen Juel - og du er jo kurator? - mener du, at profilen er rigtig - uden kilde???
- hvis ja - så kom med kilden til navnet Karen Juel - i modsat fald, skal hun fjernes!

2/15/2015 at 12:58 PM

Profilen til Karen Juel sier at informasjonen er hentet fra:

Danmarks Adels Aarbog, Thiset, Hiort-Lorenzen, Bobé, Teisen., (Dansk Adelsforening), [1884 - 2005]., (DAA 1911:376) - ikke i 1927. må have været en Stjerne-Juel

Så er det vel bare å gå på et bibliotek som har 1911-utgaven og slå opp på side 376, og se om det står der slik det står skrevet.

2/15/2015 at 11:21 PM

og det gør der.

Showing 1-30 of 63 posts

Create a free account or login to participate in this discussion