Plekname

Started by Robert Sydney Blake on Friday, January 30, 2015
Problem with this page?

Participants:

Showing 1-30 of 59 posts

Ek voel baie sterk daaroor dat plekname histories korrek moet wees. Iemand wat in 1895 in Pretoria gebore is is nie in Tswane, Gauteng gebore nie , maar in Pretoria, Zuid Afrikaanse Republiek ens. Hoe voel julle hieroor.
Robert Sydney Blake

Ja, ek stem saam.

Ek stem ook saam veral Heidelberg TVL

Ek stem heeltemal saam. Dit sal goed wees as mens darem net iewers die naam soos dit vandag bekend is kan noem. Dit sal help as iemand rekords probeer soek dan het mens darem 'n begin punt. Dalk nie nou nie want ons geslag weet Pretoria is nou Tswane maar 'n paar geslagte van nou af gaan dit dalk maar kletter om Pretoria te kry op 'n kaart.

Ek is seker ons het almal ondervinding hiervan. Probeer maar net een keer 'n stad in "Prussia" soek soos dit in 'n persoon se rekords verskyn en kyk wat gebeur.

Didn't South Africa only become a Republic in 1961?

Ek sou ook graag wou samenneem, maar ek dink dis histories 'n onbegonne taak om dit korrek te doen. Op watter datum het Kaap de Goede Hoop bv. verander na Kaapkolonie, ens.

Verder probeer ek ook die internasionale genealoog in gedagte hou wat 'n mindere kennis van historiese plekke het as ek en dalk net hedendaagse kaarte het om te raadpleeg.

Teen die tempo wat plekname in SA verander, gaan onlangse geboortes nog meer in die slag bly as ooit tevore.

Ekskuus vir "tikfoute" hierbo, maar dis nou weer Safari wat opgedateer het en self regstellings probeer doen. "samenneem" moet lees "saamstem". Ek het nie daardie "regstelling" betyds gesien nie.

Put all the information you wish others to see in the about section even the address as it then was.

I agree. I was born in Warmbaths or "Warmbad" if you prefer, not Bela Bela. Maybe the new place name could be placed in brackets after the original name.

Ek het baie gesukkel om my gr gr oupa se geboorteplek te kry. Toe sy testament opgestel was het hy sy geboorteplek aangegee as iets wat soos Heidenberg in die Kaap Kolonie gelyk het. Ek het toe maar aangeneem dit was Heidelberg Kaap maar kon met die soeke na sy doop niks kry nie tot ek onlangs 2 van sy seuns se dope in Heidelberg distrik, Bethulie gekry het!
Dus stem ek saam dat die huidige naam bygevoeg moet word by die oorspronklike - Bethulie het bv 4 keer van naam verander volgens wikipedia!

I agree with Peter as well. Let us put the new names in the about me section.
I so burn to start a project with the name giving in SA provinces.
ZAR, Union, Republic, to now Democratic.Yesterday I spoke to Tobi at the archives and he told me again, Potch was the 1st Transvaal Capitol, then Rustenburg and only then Pretoria.
He is a walking encyclopedia as he was a history prof.
Also the Zoutpansberg, Northern Transvaal, Republiek van die Oranje Vrystaat.
And yes I was born in Johannesburg, Transvaal and gre up in Randfontein on the West Rand of Transvaal. My father died in Randfontein, West rand Tranvaal and mom in Randfontein Gauteng.
Ek lief dit dorpe.Provinsies, et al
Juds

Private User started a place name list. I think on the SA Guidelines?
I also seem to remember us formally deciding to use the name that is correct as at the date of the event.

http://www.geni.com/projects/South-African-Genealogical-Reference-C...

"One of the objectives in compiling the information here is to help explain some things that are peculiar to South African records. In particularly we want to encourage the correct use of place names - it is incorrect to use a place name with a province added that was not relevant to that time - so Bedford was in the Cape in the 1800's, not the Eastern Cape!"

There is a section further down Pace names

"There is an argument for using modern place names on Geni - in time it may be possible to generate distribution maps etc. and Google Maps cannot work on a combination of old and modern place names. It is historically and genealogically correct to use old place names for events that took place when those names applied. It would seem that the guideline is to use one or the other, not a combination of both. (This means that where both names have been use one or the other needs to be removed - the preference is for the place name as it was at the time of the event to be used)"

See http://www.geni.com/documents/view/profile-4560155096930045739?doc_...

You are fighting a losing battle!!

I suppose that if people have put in a correct place name that they want locked into place, they could get a Curator to MP the profile and do that for them. (But that means the whole profile has to be good enough to be an MP).

My one proviso has been to add the country as 'South Africa' - even before it was called that - because tracking ancestors according to country of origin (eg on the HistoryLink pie charts) requires that. But that's just a little thought of my own - not something I've ever discussed.

Sharon Doubell, by this time I realized that asking Geni to change something, is like talking to a brick. Maybe the brick will respond sooner.

Francois :-), but try and get this kind of programming service free anywhere else
- and I responded on behalf of Geni and promised to lock any place name you put on a profile you wanted MPed.

Sharon Doubell, it's not free. I am paying for the service. I just opted not to flash "pro" all over my name. One of my pet hates, is when you pay a fee to get elevated to "pro". It 's not just Geni, it's all over the web.

'n Alternatief is om Geni toe te laat om die mees onlangse naam van die Dorp / Stad , Provinsie en Land te gebruik, maar om daarna die "Pleknaam" te verander na die histories korrekte naam. Ek het my geboorte plek aangepas as 'n voorbeeld.

Private User, daar is 'n munisipalitiet genaamd Tshwane, maar Pretoria is nog altyd Pretoria :)

Private User Pretoria was net 'n voorbeeld wat ek gebruik het omdat dit die plek is wat eerste genoem was.

Kyk maar na die lys van ander voorbeelde.
http://www.samapsandflags.co.za/Links%20Page%20Docs/6NewRSAPlaceNam...

Definitely agree, but Geni changes it automatically!

Op die einde van die dag gaan dit vir my daaroor dat, wanneer 'n 'export' - seker uittreksel! - van die data gedoen word, dat mense wat op dieselfde plek gebore word nie 'n duplikaat vorm in die 'opsoek van plekname' nie. Ek sien Sally se kommentaar dat Geni outomaties dit verander na die HUIDIGE naam. Wel, indien so, na my mening is die huidige naam dus meer korrek.

Pretoria bly Pretoria in ons almal se boekies - maar indien gebruikers sagteware soos MH sn gebruik om PDF dokumente saam te stel, is dit beter dat die geboorteplek name ooreenstem (vir 'n korter, beter, samevatting) - anders sit mens met 'n lang lys van plekname waarvan baie in duplikaat is.

Ek het al gevind dat ek byvoorbeeld Pietersburg intik en Geni dit nie aanvaar nie.

Daar is meriete in al die argumente wat sover in die bespreking geopper is.
Nogtans dink ek dat histories korektheid belangrik is omdat dit deel is van die betrokke person se profiel. Dit vertel iets van die omgewing en tyd waarin die person gelewe het - my oupa sal my nooit vergewe het as ek hom in Gauteng laat lewe het. Hoe sou Oom Paul gevoel het as hy moes hoor dat Gauteng oorlog teen Engeland gevoer het !
Ek hou van Sharon se idee dat mens (terwille van die paar buitelanders wat in Suid Afrikaanse families belangstel) altyd Suid Afrika byvoeg. Dit is ook 'n goeie idee om in die 'about' seksie dan die nuwe naam van die plek aan te gee.
Se^ nou net Siener van Rensburg was reg - gaan ons alles weer terug verander ?!

Ek verkies self die historiese name. Wat is dan nou mooier, byvoorbeeld, as "Drakenstein" en Land van Waveren""?

My redenasie is, onder andere, dat as 'n persoon se plek van oorlye 'n hospitaal was wat nou, byvoorbeeld, 'n tak van 'n kettingwinkel is, sal ek nie sê my oumagrootjie het gesterf in Stuttafords of so nie. Dit sal nie net weird en onakkuraat wees nie, maar sommer ook 'n heel ander spin op haar lewe sit.

Ja nee mense. Het julle al opgemerk as julle Drakensteinintik en aanvaar en dan kyk na die plek is dit nie eers naby die Kaapse drakenstein nie. Dit is die Bergreeks vanaf in Hekpoort na doer vêr in die Bosveld.
In die dae toe die pragreeks nog nie eers name gehad het nie.
Ai hoe lekker weereens om Afrikaans te tik.☺

Robert Sydney Blake ek glo ten volle oom Siener was reg. Ek het sy hele boekreeks van my swaer ge-erf en my kinders slaan reeds bek gevegte oor wie gaan dit kry.

Ek stem saam

Hmmm - werklikwaar jammer om te krap. Maar daar is nie iets soos 'my ouma' of oom Paul in geneologie nie. Net individue, wat ons moet plaas in die geskiedenis, net soos onsself ook (dalk) geplaas gaan word.

Die plasing maak net sin in hedendaagse terme - kan nie 'eie' nie al klink dit hoe reg of mooi. Kyk byvoorbeeld hoe sleg is die Europese geneologie in die algemeen, omdat hulle historiese name gebruik of koppel aan areas wat nie meer bestaan nie... ek dink meeste sal dit nie verstaan nie tot hulle probeer/sukkel het om hul stamvaders se geneologie te doen!

Stuttafords - ai ja, maar nie 'n argument nie. Sit die naam van die plek in om duplikate te voorkom - waar presies dit was is inligting slegs bedoel vir 'n handvol.

Haai Laat die Engelsman Afrikaans probeer.
Ek is geneig om huidige name te verkies want dit dui duidelik aan vir vandag se lesers waar die geboorte gebeur het.
Indien daar 'n verklarende nota moet wees kan dit of in "Place Name" bokant "City" ingevul word of 'n lang verklaring kan maklik in "About" geplaas word.
Soms tik ek self die soort verklaring in bv Bela Bela (formerly Warmbaths) veral vir Limpopo name en Rhodesia.
Dit is my persoonlike keuse maar verskyn NIE in die standaarde handleiding nie.

Nou duik ek weg en wag vir die baksteen bestokery (met my staal dop op)
(:>])

Ek het nog altyd gedink Genealogie gaan hoofsaaklik oor ons oupas en oumas !

Showing 1-30 of 59 posts

Create a free account or login to participate in this discussion