Valborg Moe - Valborg Moe Reymert

Started by Private User on Wednesday, September 24, 2014
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Showing all 11 posts
Private User
9/24/2014 at 8:01 AM

Valborg Reymert døde høsten 1876. Hun var gift med havnefogd Christian Thomas Reymert. Hun hadde også søstrene Màrie, gift Winstrup og Elise gift Larsen, samt Trine og Anna. Anna var telefonistinde i Arendal og Trine stelte huset for henne. Anna vente på sine eldre dager tilbake til Farsund.

9/24/2014 at 12:38 PM

Takk. Har lagt dem inn og funnet mer om Winstrup'ene.

Private User
9/25/2014 at 6:14 AM

Har bilder av Trine og Elise, kan ved leilighet skanne disse. Jeg er datter datter av Christen Reymert, sønn av Valborg Moe.

9/26/2014 at 12:35 PM

Du kaller din bestefar Christen, men i kirkeboka står det Christian?
Du må gjerne legge inn bilder av Trine og Elise.

Private User
9/27/2014 at 4:27 AM

Min bestefar var døpt Christian, men hans far hette også Christian. I og med at hans mor døde da han var spedbarn, ble det hans bestemor, Dorothea gift andre gang Nøtland som stelte hus for dem. Det ble litt håpløst med to Christian, for å skille dem ble så bestefar kalt Christen. Det var det han siden brukte.

Private User
9/29/2014 at 12:07 PM

Elise Moe ble gift med Jonas Larsen. Hun hadde to døtre etter det jeg kjenner til, Hanna som ble gift med Martin Wathne, og Karen. Hanna og Maritn hadde døtrene, Elise, Åshild, Nanna, Aslaug og Johanne Cathrine kalt Hanna. Yngst var sønnen Andreas. Elise, Åshild, Nanna og Aslaug reiste alle til USA. Elise var den enste av de som kom hjem. Hun var bosatt på Helvik ved Farsund. Hun bodde her sammen med søsteren Hanna og sin far Martin. Kun Aslaug hadd barn, sønnen Martin. Om "tante Hanna" også var døbt Johanne kjenner jeg ikke til. Hun ble alltid omtalt som tante Hanna av min mor og hennes søster Valborg.

Private User
9/29/2014 at 12:48 PM

Har sjekket kirkebøkene for Farsund. Tante Hanna er døbt Johanne Catrine, født i 1867. Martin Wathne i 1866. Nanna står oppført som Juliane, født 1893. Elise er født i 1895. Aashild i 1896, Aslaug i 1897 og Hanna (Johanne Catrine) i1898. Dette fra folketellingen i 1900. Hvordan er du i slekt med folden Moe??

9/29/2014 at 2:12 PM

Takk for opplysningene.
Er ikke direkte i slekt med Moe, mer med Reymert (men mest med Schougaard/Skougaard og familien Lund fra Farsund).
Kom over navnet Denoon som jeg begynte å nøste litt på.

Private User
9/30/2014 at 1:00 PM

Jeg har arvet en teskje som ble utgitt i 1903 i forbindelse med Sara Skaugårds 90 års dag. Den skjeen jeg har har kommet til meg via min mor som fikk den etter Elise Wathne. Hennes mor Hanna datter av Jonas Larsen og Elise Moe var også etterkommer etter skaugårdene, det var også min bestefars bestemor, Dorothea Nøtland, datter av Thomas Christian Larsen. En like dan skje var i min bestefars hjem. Skjeen er nummeret. Min har nummer 95. I følger min mor hadde den som var i hennes barndomshjem lavere nummer. Bak på skjeen står 1813 11 nov 1903. På forsiden er det preget et bilde av en eldre kone, med hennes forbokstaver. Kjenner du til skjebne?.

10/1/2014 at 3:43 AM

Må være Sara Helene Jonasdatter Lund født 11.11.1813 og død 1910. Sikkert laget til 90-årsdagen hennes i 1903.
Hun var gift med Jonas Eilertsen Lund Schougaard (de var i slekt). De er mine tippoldeforeldre.

10/1/2014 at 3:46 AM

Glemte å skrive resten!
Jeg har ikke slike skjeer, men det er mulig at noen av mine søskenbarn har arvet. Kan hende det ble laget et begrenset antall som ble delt ut til daværende slektninger.

Showing all 11 posts

Create a free account or login to participate in this discussion