Anders Olofsson - Källa behövs

Started by Magnus Eriksson on Saturday, August 2, 2014
Showing all 4 posts

Hejsan!

Det är knappast troligt att Anders Olofsson, född 1560 i Stigsjö, skulle vara son till Olof Larsson född 1565. Kan vi radera denna person?

Anders Olofsson nämns inte i andra källor på nätet som jag har hittat, t.ex. http://angermanland.forening.genealogi.se/finland_01.html .

Den berömde "Bredsjö-Ante" beskrivs i andra källor som finsk nybyggare och son till finnen Daniel Andersson, vars föräldrar är okända, men här anges Anders Olofsson som dennes far.

Magnus Eriksson

Per Joel Krister Holmström är förvaltaren och gjorde sammanslagning i januari 2014.

Vid felaktiga sammanslagningar skall profiler inte raderas utan träden skall separeras och riktiga profiler återskapas.

Hej
Har nu tagit bort far och son relationen.

Finemang Per Joel! Därmed tar jag bort "{FICT}" ur Anders Olofssons namn. Men jag lämnar kvar texten "Källa behövs" i hans profil - skulle nämligen vara intressant med en källa för relationen mellan Anders Olofsson och sonen Daniel Andersson (vilken i sin tur fick sönerna "Bredsjö-Ante" Danielsson och Erik Danielsson enligt bra källor på nätet).

Showing all 4 posts

Create a free account or login to participate in this discussion