Anders Jakobsen født 1726 på Indre Aun i Trondenes ligger med foreldre John Kristoffersen og NN Andersen. Fornanvnet til faren tilsier jo at her er det en feil (John kontra Jakobsen på sønn) men ikke minst så er sønnen født i 1726 og hans far i 1759, så dette er jo helt klart feil. Nå kjenner jeg ikke denne greina så godt så jeg har ikke sett på hvem foreldrene kan være. Er det noen som er kjent på denne greina som kan se på dette?
Tja, - kom selv over ett tilfelle i går, Jacob Pareli Pedersen som etter alle "regler" skulle ha hett Pedersen, ikke Jacobsen. Driver fortsatt å leiter etter kilder, men på hans ekteskap 1831 står han som Jacobsen i likhet med faren.
Vet ikke helt om vi snakker om samme person nå, men det ser ikke ut som fødselsår er feil på Anders Jakobsen. Han er født i 1726 og kona i 1731 og barna på 1760 tallet. Ser ut til å stemme det. Men han kan ikke ha en far som er født i 1759? Hans far igjen er født i 1717 så det ser jo riktig ut. Men Anders Jakobsen må ha en annen far enn John Kristoffersen slik jeg ser det.
Finner kanskje noe i kirkebøkene for Trondenes....