Tack för svaret. Reglerna här har ju ändrats både fram och tillbaka med tiden. Jag har också ändrat min inställning från att inte bidra mer här, med att försöka räta till gamla felaktigheter och bidra i utvecklingen med det jag hittar, pga att man har släppt de sk gratismedlemmarna fria att bygga vidare på sina träd.
Tycker bara att det är en konstig väg att gå att man måste betala för att se relationerna i trädstrukturen. I varje profils egen sida så går ju det bra.
Vissa personer även såna som levde för några hundra år sedan är helt oåtkomliga, så ock adminstratörens identitet. Hur göra i de fallen?
Hälsningar
Bo Sidén
Med oåtkomliga profiler förmodar jag att du avser privatmarkerade profiler. Varje användare har ju enligt reglerna rätt att hålla sin släkt privat i fyra generationer. Det innebär att vi kan hamna i slutet av 1700-talet. Men den användare som vill hålla en samarbetsmiljö bör ju se över sina profiler och offentliggöra de profiler som inte av något skäl måste hållas privat.
Ibland kan en profil felaktigt blivit markerad som levande (och därmed privat). En sådan zombie kan en kurator hjälpa dig med att avliva.
Lars Johansson född 1759-11-09 har lagts till ett tionde barn som är markerat privat.
Lars Johansson är släkt med mig i sex generationer i rakt nedstigande led.
Jag kan inte se vem som är administratör till en figur som kallas för J Larsson.
Länk till Lars Johansons sida.
Lars Johansson