Ingeborg Pedersdatter - 2 sett foreldre?

Started by Per-Arne Bjerka on Tuesday, February 19, 2013
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Showing all 10 posts
2/19/2013 at 7:55 AM

Her er det det sannsynligvis noe som ikke stemmer!

Private User
2/19/2013 at 9:48 AM

Ja, det ser ut som at Svein Seljevoll har gjort en feilsammenslåing og slått sammen to profiler som ikke er samme person.

Her må den ene profilen legges inn på nytt og foreldre, ektefeller og barn fordeles riktig.

2/20/2013 at 7:37 AM

Beklager den der feilkoblingen, må se på det når jeg kommer i land fra nordsjøen.

Mvh Svein

3/5/2013 at 9:37 AM

Peder Thøgersen og Karen Hansdatter er ikke hennes foreldre. Jeg prøvde å skille de ut, men får ikke splitte treet. Ellers ser det riktig ut.

Private User
3/5/2013 at 10:29 AM

Før du kutter bør du uansett legge inn en eventuelt manglende datter til Peder Thøgersen og Karen Hansdatter, fordele ektefeller og barn, ellers så gjør du det klassiske: Reparerer ditt eget tre ved å ødelegge ett annet.

3/11/2013 at 6:37 AM

Mja, jeg ser den. men jeg får fortsatt ikke ordnet det.

3/14/2013 at 2:04 PM

Håper det ble rett nå, siden slektstreet mitt ser helt anderledes ut nå, enn før sammenslåingen..

3/20/2013 at 12:25 PM

Det er rett nå, men vi har ett nytt problem. Kan vi dokumentere at hun er datter av sin far? Såvidt jeg kan se finnes det ikke noe skifte etter Peder Jørgensen. Det ser ut som huner plassert der som en antakelse - hun er bruker av samme gård. Det er sansynlig, men kan det dokumenteres?

3/20/2013 at 1:45 PM

Uansett kan noen skille faren fra Elen Peder II Andersdatter Det er en merkelig profil.
Fytti for rot det ble her.

3/21/2013 at 9:12 AM

Har dessverre ikke tilgang på de orginale gedcom filene eller den skriftlige dokumentasjonen. Vet at jeg opprinnelig slektes på ladejarlene på både farmor og farfars side. Noe min tante som har drevet med slektsforskning og jobber på nationalbiblioteket fant ut den gangen hun aktivt holdt på med. Slektslinjen på min farmors side ble brutt da Ingeborg pedersdatters foreldre ble endret for meg her.

Showing all 10 posts

Create a free account or login to participate in this discussion