Tydeligvis.
Den ene kona, Sigrid Toresdatter Kusse, hører til Hallvard Jonsson Smør, med sønnen Jon, og Halvard Ogmundsson som det vises til tredjeparts kilder på i About Me ser ut fra de at han ikke skal ha foreldre og er uten kjent ektefelle.
Du får opprette Hallvard Jonsson Smør på nytt og fordele kjerringer, foreldre og barn.
Har ikke Smør-tavla foran meg nå, er vel Sollieds artikler som må undersøkes.. Ser at Ingrid som noen har satt som kone til Halvard Jonsson Smør har blitt tillagt navnet Krusse og inneholder svært lite informasjon.. Så frem til jeg har Sollieds artikkel ville jeg tro at at stemmer som Bjørn skriver..
En Google viser dette, men som vanlig helt uten kildehenvisning.
http://www.sigurd.meldal.org/genealogy/getperson.php?personID=I0149...
Halvard Aglen, dette var ikke personlig til deg - dette er en offentlig diskusjon - om du følger eller administrerer en profil som blir nevnt så får du beskjed om at den finnes, tror jeg. Det handler bare om opprydning i profiler fra 12-1300-tallet.
David Widerberg Howden jeg ser at Geni nå hevder at mora hans var av Bolt-ætten. Ser ikke hvor den informasjonen er dokumentert hen heller...
Moren var datter av Erkebiskop Håkon Toresson: Haakon Toresson
Om hans slekt er svært lite kjent, faren finner jeg iallfall ikke nevnt i NST, kona Elin blir såvidt nevnt, men ser foreløpig ut til å være hypotetisk (Altså ikke kjent opphav, eller navn) Men har lagt inn på profilen det som sto i en artikkel. Så at moren skulle være av Bolt-ætt ser jeg på som svært usannsynlig, her er det heller noen som har lagt inn mannens slektsnavn på henne.
Ellers ser jeg at noen har lagt inn at slekten til Borghild og Ogmund er behandlet på nytt av Geir I Leistad i årsskrift fra Asker og Bærum historielag, ca 1997. Hadde vært fint å hatt denne artikkelen. Klarer ikke å finne at Hallvard Ogmundsson var av Bolt-ætten (Men leter fortsatt)
Harald: Kunne du gjort disse til MP?
*Halvard Jonsson Smør
*Hallvard Ogmundsson
*Haakon Toresson
*erkebiskop Aslak Hartniksson Bolt
Når jeg er i gang, ville gjerne gjort disse også til MP:
*Ragnhild Jonsdatter
*Unknown Profile
De er lett å blande sammen...