Døpte Rødøy

Started by Hans Egil Hansen on Saturday, September 15, 2012
Problem with this page?

Participants:

Related Projects:

Showing all 9 posts

Bakgrunnen for dette prosjektet er at store deler av alle de som er født på Rødøy allerede er registrert. Det har blitt gjort en enorm jobb her. Tanken nå er å legge ut lærebøkene i en rekke prosjekter. Alle deler av kirkebøkene blir linket til personprofilene. Slik ser vi etterhvert hvem vi ikke har fått registrert. Forhåpentligvis kan vi så få registrert flest mulig.

All hjelp er god hjelp. Siden undertegnede ikke er medlem får jeg ikke registrert nye eller merget.

Det er ett veldig savn at vi ikke har tabeller, det hadde gjort det hele mer oversiktlig.

Jeg kan hjelpe med og registrere nye profiler og merge om det behøves.
Vet at det meste er registrert men det mangler mye kilder .og det kan vel ikke betalende medlemmer også gjøre?
Spennende prosjekt og jeg er med

Jeg lurer litt på å gi opp hele prosjektet. Det er utroligt tungvindt å jobbe i Geni. Redigeringsvinduet er alt for lite og mulighetene er alt for begrenset.

Jeg mener enda at vi må ha tabeller

Jeg kan legge ut bilder av alle kirkebøkene og linke profilene direkte til disse. All data vil da ligge i linkene, men det er så uoversiktelig og fort gjort å glemme detaljer osv.

Alt ligger jo på www.lineset.net, men linken til geni hadde vært så verdifullt.

Kanskje det er på tide å ta opp igjen dette prosjektet?

;-)
Vi tenkte å lage en samleside for Norske prosjekter snart....

Ikke dumt! Jeg har jo de gårdsprosjektene mine (min dårlige samvittighet)

Jeg tror at dette og lignende prosjekter fra meg ligger på is intill vi får tabeller.

Synes gårds-prosjektene dine og andre steds-prosjekter, og forsåvidt manntalls-prosjekter (som ekstraskatten) er ett kjempeinitiativ, og de har vært dratt fram i kurator diskusjoner med Geni ansatte som eksempel på hvordan bruke prosjekter.

Det har vært planer om en egen steds-prosjekttype uten at vi har sett noe til det.

Tusen takk!

Jeg ser vel at etterhvert så tvinger det seg frem steds-prosjekttyper. Jeg jobbet akkurat med en familie fra Tåvær i Tjøtta. Veldig spennende. Plutselig kom jeg til ett navn som virket så kjent. Da fant jeg ut at en fyr der var gift med sin stemors søster. Kun flaks at jeg husket navnet og stedet. Dette var en svær familie og jeg sparte meg selv for ganske mye arbeid. Dette hadde vi forterer funnet utav ved steds-prosjekter.

Det morsomme i det var at en kurator påsto at han hadde funnet på en ny måte å bruke prosjekter på, nemlig å vise historien til et spesifikt sted, eller ganske enkelt ett hus der alle beboerne kartlegges på Geni.
Jeg kunne da vise til at slikt har flere norske brukere gjort helt siden det ble mulighet til å opprette prosjekter ;-)

Showing all 9 posts

Create a free account or login to participate in this discussion