hva er riktig her

Started by Private User on Sunday, July 15, 2012
Problem with this page?

Participants:

Showing all 10 posts
Private User
7/15/2012 at 4:47 AM
7/15/2012 at 6:36 PM

Det er dessverre trolig en sammenslåing mellom Poulina og søsteren Pernille. Her er tellingen for 1801: http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&siden...

Det ser også ut til å være en del rot og sammenblanding med ektefellene til hhv Pernille og Poulina. Klarer du å rydde opp i dette?

Private User
7/16/2012 at 12:45 AM

Fra den sammenslåtte profilen: Hun var den tredje av døtrene til Petter Baade som vart gift med sønner av Anders Gregussen, Vinje. Ref. Bø bygdebok.

En slik konstruksjon vil se meget merkelig ut i tre-visninga, og noen har sannsynligvis prøvd å "rette" noe på det ;-.)

Private User kan kansje hjelpe litt til her .

Private User
7/16/2012 at 3:04 AM

Pauline Marie Pettersdatter Baade var gift med Gregus Anderssen og kun han.
Hennes søster Pernilla Maria Pettersdatter Baade var gift med Mads Pedersen ; Gift 1812. Dem hadde 4 barn.
Pernilla ble så gift med Eddis Tomas Anderssen; Gift 30 sep 1823 i Bø kirke, Bø, Nordland; 3 barn. 2 døde ung.
Pernilla ble deretter gift med Fredrik Larsen; Gift 29 des 1829 i Bø kirke, Bø, Nordland; 2 barn.

Det ser ut som disse to søstrene er tatt for en og samme person og slått sammen.
Det er vel ikke annet å gjøre enn å fjerne dem 3 mennene til Pernilla fra Pauline.
Pauline Marie Pettersdatter Baade var kun gift med Gregus Anderssen;
Gift 17 okt 1815 i Bø kirke, Bø, Nordland og dem fikk 9 barn fra 1817 til 1840 :-,)

Private User
7/16/2012 at 6:12 AM

Du får opprette en ny søster og fordele ektemenn og barn.

Private User
7/16/2012 at 6:32 AM

Har akkurat gjort det.

Private User
7/16/2012 at 6:34 AM

Vennligst kontroller om det er riktigt.

Private User
7/16/2012 at 8:21 AM

Ser bra ut så langt, men noen private profiler hindrer noen sammenslåinger.

Private User
7/16/2012 at 9:13 AM

Det med private profiler på folk som er døde for flere generasjoner er en plage. Selv har jeg min bror som døde for et år siden offentlig. Mine foreldre og alle mine forfedre er offentlig.
Jeg forstår personvernet for levende personer, men har ikke forståelse for hvorfor en må ha døde personer privat. En skal ikke ha veldig mye greie på data og hvordan en finner fram til personlige ting dersom det er det en er ute på. Det er ganske enkelt.
Jeg trodde Geni er et Verdenstree som vi har som en fin hobby og lage sammen. Selv synes jeg det er kjekt og se slektens gang, men synes ikke det er morro å finne alle private profiler på personer som er død for århundrer siden og som er laget av noen for flere år siden og glemt. Får ikke kontakt med dem da de antakeligt har glemt at dem har vært på Geni og laget profilene.

NB!!! Dette er bare litt frusterasjon.

Private User
7/30/2012 at 6:52 AM

Her er jeg enig med Oddvar Edvard hvorfor hengelås på private profiler, er det ikke mening at vi skal jobbe sammen om slekta.

Showing all 10 posts

Create a free account or login to participate in this discussion