Tijdens het werken aan mijn stamboom kwam ik de naam Chef d'Hotel tegen, naar mijn idee een zeer ongebruikelijk achternaam
Isaac Jacob Chef d'Hotel was een grenadier geboren in 1820, voorouders iets met een Hotel te maken ?
Mischien is het leuk om ongebruikelijke achternamen die wij tegen komen te verzamelen ?
Wij hebben hier een gezegde, Happy go lucky LOL
@Albert moeilijk te omschrijven wat 'ongebruikelijk' niet vaak voorkomende namen is ook niet correct, ben voorzichtig om het grappige namen te noemen om dat het voor de een grappig is en voor de ander niet.
Dus vandaar toch maar ongebruikelijk , mischien een projectje met de titel ' waarom hebben onze voorvaders deze achternaam? ''
Ik denk dat onze voorvaders er wel de humor van hebben ingezien toen hun de namen kozen. Potjewijd waar zal dat nu vandaan komen ?
Gisteren dit mooie document gevonden van Johannes Gossens die de achternaam Laverman aannam in 1811
http://www2.tresoar.nl/genealogie/naamsaanname/toonna.php?inv=29_60...
Fred zn verhaal is wel heel leuk verzonnen :-).
Wouter, geen idee of het klopt maar iemand vertelde me dat een reden is dat er zulke veemde achternamen zijn hier, is omdat men aanvankelijk helemaal niet dacht dat het blijvend zou zijn en sommigen er een "grapje" van maakten. Ben blij dat ik niet in die tijd leefde want als ik er ook lacherig om gedaan had wie weet...
Overigens die collega, hielden ze al rekening met de nieuwe spelling of was een "pannekoek" vroeger "pannenkoek" en nu weer "pannenkoek". IK gooi het in de groep is vast iemand die antwoord cq corrigeert.. lol
Oh btw how come dat in Nederland is het bijv: mevrouw Van der Meer en in Belgie Vandermeer? Ben ik weer benieuwd naar en te lui om te googlen..
Algemeen Plaats: Nieuw Amsterdam-New York
Kerkgemeente: Collegiate Church of New York
Soort bron: Doopboek
Gezindte: NDG
Doopdatum: 27-06-1705
Kind Benjamin
Geslacht: M
Geboortedatum: 14-10-1698
Vader Benjamin Bil
Moeder Geesje van Alst
Getuige Johannis de Peijster
Getuige Belitje Pieters
Kijk dat is ook een oplossing: gewoon emigreren, hier dus een geboren New Amsterdammer....
http://www.genlias.nl/nl/searchResults.jsp
de naam Chef d' Hotel bestaat nog steeds in Genlias
19 zoekresultaten
@Gwendolyn Stort
heb lang niet meer zó gelachen! Mijn ouders hadden een duitse kennis die Hungerleider heette. Er zijn ook nog meer zulke namen in Duitsland. Het is dus geen typisch nederlands verschijnsel. Ja, ik heb ook ooit gehoord, dat de gekke namen zijn ontstaan omdat de mensen niet dachten, dat die namen altijd zouden blijven bestaan en ze er maar een grap van maakten. Maar Blote-Billen toppt natuurlijk alles!