Jeg er igang med at finde min mormors slægt fra Fårdrup. Mit navn er Jens Skrumsager Skau og min mormor var Anne Kristine Nielsdatter Pedersen,født i Fårdrup den 9. juni 1868. Gift oktober 1893 i Høve kirke (frimeninghedkirken) med Hans Diderik Kloppenborg Skrumsager, født den 2. juli 1868 i Københoved, som rigtig beskrevet under Anne Kristines faneblad. Efter mine oplysninger er Anne Kristines forældre rigtige nok - Niels Pedersen og Anne Marie Hansdatter.
Men jeg tror ikke rigtigheden af at der er en anden - halvsøster - Krestine, som også er gift med en Kloppenborg.
Jeg er nysgerrig efter at vide noget mere om mine oldeforældre - Niels Pedersen og hans liv og virke samt om hans herkomst. Desuden om Anne Marie Hansdatter - og hendes virke og herkomst. Har Birte Rugbjerg og Carsten Fugleholm nogle oplysninger i den retning.
Jeg kan tilføje at min mormor Anne Kristine i Sønderjylland stod for driften af Bejstrupgård i lange perioder, og min mor Anne Marie Kloppenborg Skrumsager altid omtalte hendes mor som en god og stærk kvinde.
Det er også rigtig af Anne Kristines søster Maren blev gift med Jens Peter Nederby og de drev Skibelundgård, som ligger lige nord for Kongeåen. Også hun spillede en stor rolle på egnen.
Med venlig hilsen
Jens
25304346
jenssskau@hotmail.com