hej

Started by Private User on Wednesday, December 14, 2011
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Showing all 2 posts
Private User
12/14/2011 at 2:23 AM

Dette er min tipoldefar, da min oldefar var Valdemar Møller og Helga.. farfar Kaj Helge Møller, og far Henning Møller.. selv hedder jeg Chris Møller.. kan ikke rigtig spore familien. men er den af tysk afstamning er det korrekt??

12/14/2011 at 4:46 AM

Hej Chris
Hold da helt op.... jeg troede denne familie var "uddød". Valdemar Møller var fætter til min mor, og jeg har besøgt familien mange gange.
Nej familien er overhovedet ikke tysk. Slægten er gammel dansk og kan spores tilbage til "Folkungarne", der kom fra Sverige. Det er faktisk den samme slægt hvoraf Dronning Ingrid kommer af (hun er jo som bekendt mor til vores dronning). Jeg håber vi kan snakke sammen, jeg har nogle gode historier om din familie. Du er velkommen til at ringe til mig tlf. 6474 2690 eller sende en mail helle.juel@hotmail.com

For cirka et år siden blev jeg kontaktet af DR1, som ville lave et interview med en nulevende person af din familie til en TV-udsendelse. Men jeg er jo ikke så'n rigtig i den nærmeste familie. Forøvrigt prøvede jeg at spore efterkommere fra familien, men alt viste at familien var uddød. Så dette måtte jeg desværre fortælle til researcheren på DR1......

Det er derfor helt vildt.......at få denne mail fra dig i dag...
Håber at høre fra dig så snart som muligt.

Jeg bor på Fyn, og jeg drager rundt i landet og laver interviews med mennesker i slægten (så meget mit arbejde nu kan tillade dette).
Forøvrigt er du direkte efterkommer af Esbern Snare - som byggede kalundborg og satte 2 tårne på Fjenneslev Kirke.

Vil du vide mere - så kontakt mig....Glæder mig til at høre mere fra dig.

med venlig hilsen

Helle Juel

Showing all 2 posts

Create a free account or login to participate in this discussion