moderne profilen-kolonisatie of hoe word ik familie van....

Started by Private User on Friday, November 11, 2011
Problem with this page?

Participants:

Showing all 5 posts
Private User
11/11/2011 at 5:50 AM

hier wil ik graag een serieuze klacht kwijt over de wijze waarop enkele curatoren omgaan met hun bevoegdheden om profielen toe te voegen, beheren, curateren en tenslotte compleet met een MP-slotje onttrekken aan verdere uitbouw, want ze zorgen ook dat pa, grootpa en -ma en kleinkinders onder hun curatele blijft vallen. Het betreft hier natuurlijk niet de stommerikken waar niemand op zou letten, maar profielen van mensen met naam en faam en ik heb al meegemaakt dat verre ECHTe nazaten er ook geen grip meer op konden krijgen. Want ja, het is toch wel interessant als je de schatbewaarder bent van AlfredNobels nalatenschap, toch Fred Bergman en George J. Homs. Ik link jullie hier, Fred & Sjors, omdat jullie als mede-curatoren misschien weten hoe je klachten over dit type zaken aan de orde kunt stellen bij de GENI-staff. Ik hoef niet de kop van jut uit te hangen, maar dit stoort me al heel lang en we hebben het er eerder ook al over gehad. Maar ik heb een tijdje gedacht dat het toch misschien wel een mooie methode zou zijn om ook mensen in dit systeem te krijgen waarvan iedereen zegt: nou, die kan natuurlijk niet ontbreken en die zullen ook de top-HONDERD flink opkrikken. Maar ik moet er niet aan denken dat een curator uit verweggiestan mijn overgrootvader gaat beschrijven op de aboutme pagina met zaken waarvan andere familieleden het terecht vinden dat dat elders op internet gedocumenteerd staat en waarvoor dus een simpele documentlink in zonodig net zoveel talen als er familie en vrienden rondlopen volstaat.
Bovendien wordt gebruikt gemaakt van een methode die -als we die allemaal zouden hanteren- de hele architectuur van dit platform wel eens flink zou kunnen beschadigen, want wanneer gaan de eerste loopjes optreden. Kijk zelf eens hoeveel nep er door een C. wordt ingevoerd:

Temporary link 2
Northern Renaissance Masters
Gothic Art Masters

drie voorbeelden, maar als je naar de tree ervankijkt zie je de schaalgrootte van de ambities van deze c. Zelf kan ik natuurlijk allang geen contact meer met hem zoeken, want hij heeft me al langer geleden zo weggezet, dat ik zelfs als betalend lid geen profiel meer kan linken als pa, ma, zoon, dochter of wat ook maar.....

11/11/2011 at 6:03 AM

Jeannette, de beste aanpak lijkt me de volgende...
Indien iemand een profiel 'onder curatele' heeft, en het verhindert anderen om zinvol met dat profiel wat te doen, dan kun je best zowel een breichtje sturen aan de betreffende curator - én een copietje aan jouw uitverkoren lage-landen-curatoren :-)
Zolang een 'Master Profiel' niemand stoort, hoeven we er toch niks aan te doen, vind ik.
Maar, wanneer het ons verhindert te werken, dan moeten we er wél iets aan doen.
Zowel Fred als ik kunnen het 'Master Profiel' op elk moment vrij maken - maar ik stel voor dat we dat enkel doen indien je bij de curator van het profiel niks gedaan krijgt.
Ik moet zeggen dat ik van sommige curatoren OOK geen antwoord krijg. Dus, op een bepaald moment DOE ik het dan gewoon :-)
Maar, alleen maar als het zinvol is, niet?

11/11/2011 at 6:13 AM

Ik heb hierover contact met Yigal gehad en hij heeft verklaard dat het hier voorlopige vastleggingen betreft die door iedereen mogen worden losgekoppeld en voorzien van voorouders en nakomelingen met hun al of niet aangetrouwde familie, dus als je er eentje wilt hebben, dan roep je maar !

11/11/2011 at 7:43 AM

A propos, ik vergrendel sommige profielen ook. Wanneer ik zie dat we een Franse president hebben, met alle gegevens duidelijk correct en publiek geacteerd, dan denk ik dat we dat moeten beschermen tegen vandalisme. Ik bedoel maar, François Mitterand zal nooit Jean-Pierre Mitterand heten :-)
Ter info, de meeste velden in een profiel zijn door curatoren individueel afsluitbaar. In heel wat gevallen sluit ik de bewezen feiten af, terwijl ik de onbewezen dingen open laat. Indien iemand het stukje info vindt, en dat dat wil afgeschermd zien, dan doe ik dat graag!

Private User
11/11/2011 at 8:53 AM

bedankt voor jullie antwoorden, een samenwerking met deze mijnheer is nooit beantwoord en hij heeft wel gebruik gemaakt van documentatie die ik over personen heb gezet op een pagina om nederlanders te informeren over de kans dat die in hun stamboom zou kunnne zitten. Dat vindt iedereen leuk om zelf uit te vinden en met een beetje geduld zitten alle N.prijswinnaars vanzelf in 't systeem. Het ging me nu niet om eigen sores, maar meer om wat ik zag gebeuren. En natuurlijk, een zekere mate van bescherming van gegevens met een slotje is zeer verstandig.

Showing all 5 posts

Create a free account or login to participate in this discussion