Hoe kan ik nieuwe profielen toevoegen, die nergens nog verbonden zijn met de rest van de stamboom. Tot nu toe zoek ik of er al een aansluiting is en bouw daar op voort. Maar ik heb een hoop kwartiertstaat fragmenten van bijvoorbeeld rotterdamse kunstenaars, die geen alsuiting hebben op de betaande stamboom.
Soms bouw ik direct in GENI adh van Genlias een stukje boom van een kwartierstaat op en gebruik de visuele weergave als steun en omdat ik verwacht dat het wel goed is. Als er toch geen zekerheid komt, knip ik de relatie door ipv een voor te deleten en verdwijnt er een rode waarschuwing dat de stamboom gesplitst wordt. Ik zeg dan ja en er ontstaat dan denk ik een los stukje wat ergens "gaat zweven". Zijn die losse stukjes nog terug te vinden? Want zo zou je het dus wel kunnen doen.
Mijn eigen principe is dat ik net zo hard zoek tot ik ergens een aansluiting gevonden heb. Losstaande boompjes riskeren we te vergeten. Ik heb misschien een tweetal losse boompjes gemaakt, en dan zoek ik net als Jennie tot er ergens een aansluiting komt.
Maar, dat ben ik. Je kunt steeds een losse boom maken, als je dat echt wil.
Koppel gewoon één van de namen aan jezelf - als een broer of zus, bv. Nadien verwijder je het verband van dat profiel naar jezelf, en je hebt een losse boom.
Het lijkt me echter een goede zaak te zijn indien iemand hiervoor een apart project maakt, iets in de stijl van 'Losstaande bomen' (duidelijker kan niet :-) ). En, dan zouden we de link naar een betrokken profiel in de projectlijst kunnen meenemen. Op die manier is het een bron waar speurneuzen kunnen kijken, en dan met de zoektocht kunnen beginnen.
Maar, echt, in mijn ervaring, als je hard genoeg zoekt en er boekwerken (of zelfs wikipedia) bij haalt, dan lukt het vaak wél om een connectie te vinden (via aangetrouwde familie, etc...). Je leert er meteen ook een pak van bij :-)
Ja George, je hebt ook gelijk over dat doorzoeken. En bijna altijd vind ik het uiteindelijk, een connectie. Door het van alle kanten te benaderen en te graven en te graven. Jammer genoeg raak ik in dat proces wel weer kwijt wat ik allemaal had gevonden aan connecties en kan ik veel weer opnieuw opzoeken en aan elkaar knopen :-) en is het "bouwen aan een boom" een manier om het in zicht te houden.
In zicht, makkelijker en minder frustrerend LOL.
En ik weet ook niet hoe ik het profiel kan "losknippen" van mijn profiel. Dat losknippen kan nl meteen gebeuren op het moment (ws vrij snel) dat er een connectie in de boom is.
Ik zal het knippen zelf doen en als er een leuke kleine boom is, zal ik de links en de namen bewaren. Maar ze zijn dus ook terug te vinden via de zoekopdracht, begrijp ik De lijst van minder bekende kunstenaars, waarvan ik m.b.v. de site van het gemeente-acrhief een aantal generaties kwartierstaat heb gemaakt bestaat uit de volgende personen: Jacob Spoel (1820-1868) (schilderde Anthony van Hoboken, te zien in zijn oude landhuis, nu kasteel Rhoon), Albertus van Beest (1820-1860, met prins Hendrik naar de oost, heb al een hoop, maar nog geen bewezen aansluiting bij mijn eigen voorouder uit dezekfde streek als zijn voorouders Jan Quirijnen van Beest), Nicolaes Muys (1740-1808), Petrus Marius Molijn (1819-1849), Johannes Adriaansz Bemme (1775-1841), Robbert van Eijsden (1810-1890), Simon Opzoomer (1819-1878), Jan Anthony Langendijk (1780-1818), Gerardus Johannes Verburgh (1775-1864) & Johannes Tavenraat (1809-1881). De volgende moet ik nog gaan zoeken: Gerrit van der Pals (1754-1839), Gerrit Groenewegen (1754-1826). Wel aansluiting vond ik voor: Nicolaus Montauban van Swijndregt (1810-1846).
Ze zijn allemaal in Rotterdam geboren. In GA Rtd kwartiergege gevonden, maar geen aansluiting op GENI, oook niet met de voorouders van de persoon.
Ik denk dat Fred deze bedoelt, Deirdre... http://www.geni.com/projects/Old-Masters.
Let wel, jMu, Jennie, ikzelf en anderen hebben intussen al mooi 'huis gehouden' en wel degelijk families gevonden rond onze artiesten!
Die hangen inmiddels vaak in de Mauritshuis en 'Dutch Painters' projecten.
Graag Yigal Burstein's voorbeeld niet volgen, want her staat wel slordig in een stamboom ;-)
Ik plaatste in verband:
Charles Rochussen
en onderstaande zijn familie van Vincent van Gogh
Hendricus van de Sande Bakhuijzen
Pieter Cornelis Mondriaan
em aangetrouwd van hem:
Francois Albertinus Mooij
Diederik Mooij - url slepen lukt effe niet,
Heb je inmiddels een Modus OPERANDI gevonden voor dit aspect van nieuwe profielen invoeren t.b.v. de grote Boom? Ik heb wel een truukje, maar dat deel ik alleen met mezelf, snappez-vous? Dus als je een hele belangrijke hotemetoot wil invoeren, geef effe 'n sientje en ik ben je maatje, oK. Beheer geef ik zonder pardon gewoon door aan jou, dus je mag doen en laten wat je wil met die nieuwe losse blaadjes, als je maar wel zorgt dat ze water blijven krijgen, ok?