Er dette rette foreldre??

Started by Private User on Monday, October 3, 2011
Problem with this page?

Participants:

• Private User
    Geni Pro

Profiles Mentioned:

Showing all 2 posts

Peder Wilimit Hans Andres Wogt og hustru Anne Frantzdatter i Aalborg ble gift 31 mai 1646 Budolfi, Aalborg, Danmark

Har følgende barn:

FRANTZ ANDERSEN
Christening: 17 FEB 1647 Budolfi, Aalborg, Aalborg, Denmark

JORGEN ANDERSEN
Christening: 19 APR 1648 Budolfi, Aalborg, Aalborg, Denmark

NIELS ANDERSEN
Christening: 05 AUG 1649 Budolfi, Aalborg, Aalborg, Denmark

HELVIG ANDERSEN
Christening: 22 AUG 1651 Budolfi, Aalborg, Aalborg, Denmark

ANDERS ANDERSEN
Christening: 17 MAY 1654 Budolfi, Aalborg, Aalborg, Denmark

Finner ikke Daniel?? Er det rette foreldre??
Den eneste Daniel Andersen er døpt 1647 og foreldre er Anders Madtzen og Chrestentze Danielsdatter!!! (Se diskusjon DIS-Danmark)

Her er hva jeg fant som kilde på Daniel Andersen Vogt

Fortegnelse over adelen i Danmark og Norge 1651 (Vigerust) :
Adelen offuer ald Norge: Berent Orning.

Om sin Hustrus Slægt oplyser Lars Galtung 1746 følgende: "Admiral Erik Ottesen Orning havde 3de Sønner, deriblandt Berent Orning, Skibshøvedsmand, som var min Hustrus Mor- fader; de andre 2de Sønner døde uden Arvinger. Bemeldte Berent Orning avlede med Fru Zidzelle Juul 2de Sønner og 2de Døttre, deriblandt min Svigermoder Blanzeflor Cathrine Orning, som endnu lever hos mig paa Torsnæs Gaard og er 87 Aar gammel. Hun kom i Ægteskab med Daniel Andersen (en Raad- mands Søn fra Aalborg, Sekondlieutenant ved Oberst Heins Bergenhusiske Regimente og Major Pheils Compagni) som var min Hustrus, den yngre Blanzeflor Cathrine Ornings Fader. - Bemeldte Berent Ornings Broder Christen (= Christopher) Oming, var Lensherre paa Vardøhus ; han havde til Ægte velbyrdige Frue Ingeborg Cathrine Rosenkrantz. Døde uden Livsarvinger"

Showing all 2 posts

Create a free account or login to participate in this discussion