Näyttää siltä, ettei tämäkään profiili ole enää halussani,
kuten aiemminkin on tapahtunut, meidän perhettämme
häiriköidään jatkuvasti.
Joka tapauksessa isäni Eero Ensio Lehtonen syntyi 27.3.1936.
Hän kuoli traagisesti 1.9. 1977.
En saa noita no name-profiileja pois, enkä tiedä, kuka on ne siihen lisännyt.
Virva
Kiitos Aki!
Olen lähettänyt, mutta hän ei vastaa.
Ihmettelen syvästi ja olen hämmentynyt tästä.
Röppänen ei ole edes sukua meille. Otti minun perheeni pois, äidin juuret ulottuvat 900-luvulle. En ymmärrä, miksi meitä kohdellaan näin:( Aiemminkin oli kaikkea epämääräistä, lähiosukuni perhesuhteet olivat täysin sekaisin, otin yhteyttä häneen ja hän korjasi ne pitkän ajan jälkeen. Nyt sitten henkilö nimeltä Lars Söderström on estänyt minut pääsemästä isän sukuun, S. on 13. serkkuni, käytännössä ei ollenkaan enää sukua. Miksi meitä vieraat ihmiset terrorisoivat jatkuasti. Ehdin löytää jo isän suvusta 7, ja 9. esiäitini. Mitkä ovat Genin periaatteet ja onko meillä täällä mitään oikeuksia? Mitä voin tehdä?:(
Tuskin sinulle kukaan kiusaa tekee, paitsi Geni-yhtiö, joka laajensi maksavien jäsenien oikeuksia perheryhmän ulkopuolisiin henkilöprofiileihin ja rajoitti peruskäyttäjien oikeuksia. Yhteistyö tuo lisää tietoa, mutta myös virheitä.
Terveisin, Harry
At Geni, our vision is to empower the genealogy community to create the world family tree, the single largest, most accurate, and comprehensive family tree in existence. Thanks to the efforts of our curators and power users, the world family tree is fast approaching 60 million profiles, and is more accurate, better sourced, and has less duplication than ever. And we’re just getting started.
Today, we announce the release of new permissions that are designed to accelerate the growth and improve the quality of the world family tree. Geni Pro subscribers now have full permission to add on to, edit, and merge profiles in the historical parts of the tree. Non-Pros can no longer add new profiles to the historical tree or merge profiles. By making these permissions more consistent, we ensure that anyone who can add a new profile to the historical tree can immediately merge it with any existing duplicates. These changes will benefit all of us as the world family tree continues to get bigger and better.
With this release, there are a few changes to the way search works as well. All users will continue to be able to find their close relatives, profiles they added, and profiles they follow. A Pro subscription is now required to searching through the 110+ million profiles on Geni to find new relatives to add to your tree.
Please note:
View and edit permissions have not changed. You can continue to view your close relatives and the entire historical tree, and you can continue to edit your closer relatives and profiles that you’ve added.
All users can continue to build a family tree of their close relatives for free, and invite their relatives to view and contribute to that tree.
Pros do not have any additional privileges on private profiles.
Kiitos Harry. Miten saan poistettua äidin puoleiset esivanhempani täältä kokonaan? Haluaisin poistaa meidän sukumme täältä, tieto ei ole minun varassani ollenkaan, tieto on Röppäsen ja Söderströmin hallussa.
En voi tehdä mitään, he eivät vastaa minulle ja toimivat täysin mielivaltaisesti. Tiedot eivät ole päteviä.
Ei tässä vielä kaikki. Joku ihminen oli tehnyt minusta tänne Geniin kesällä 2010 2 feikkiprofiilia. Toinen oli johdettu suoraan Facebookiin ja sivua oli ilmiannettu loukkaavan sisällön vuoksi. Pyysin päästä sivustolle, mutta en päässyt sinne. Ehdin nähdä, että siellä oli keskustelut, kuvia, videot yms. Voin vain kuvitella mitä kauheuksia siellä on mahtanut olla. Olen soitonopettaja ja kauhulla ajattelin, että jos esim. omat oppilaani ovat käyneet sillä sivulla. Silloin minusta tuntui, etten selviä enää. Psyykkasin sitten itseni ja menin poliisiasemalle. En tiedä, ovatko ne feikkiprofiilit vielä täällä. Miehestäni on myös tehty monta feikkiprofiilia tänne, olen nähnyt, että ne ovat täällä. Tilanne on hankala, koska olen ainoa tämänniminen ihminen koko maailmassa ja tämä sukunimi on suojattu, meitä on vain noin parisenkymmentä ihmistä koko maailmassa. Käväisin silloin tällöin täällä, eikä profiileja oltu poistettu. En jaksa uskoa kuitenkaan, että Röppänen ja Söderström ovat olleet asialla. Kesällä googletin sanan Kilpirinne nettiin ja huomasin, että minusta on taas tehty jokin profiili tänne. Kyseessä oli silloin Pentti Röppänen. Tarkistin tietoja, siellä oli sukuni aina 900-luvulle saakka, kyseessä on Bure-suku. Se on ok. koska äidin puoleista sukua on tutkittu niin paljon. Mutta minun tietoni oli muutettu. Sinne oli laitettu, että enoni tyttöystävä on tätini, enoni ex-vaimo tätini, tätieni miehet ovat enojani, kaikki tietoni olivat sekaisin. Ja mikä pahinta, taas oli minut johdettu suoraan Facebookiin, siellä näkyi kuvani ja nimeni. Minun oli pakko muuttaa nimeni Facebookissa kokonaan. Lähtisin sieltä pois, en voi, koska olen erään tärkeän sivuston ylläpitäjä. Olin tosi vihainen, lähetin muina miehinä tekstareita Röppäselle, yritin soittaa monta kertaa, lähetin täällä viestejä hänelle, mutta hän ei vastannut ollenkaan. Lopulta hän muutti tietoni oikeiksi. Olin helpottunut, että nyt olen mukana ihan oikeassa suvussa ja kuvani oli poistettu, eikä tämä profiilini enää ollut Facebookissa. Olen ollut todella järkyttynyt tämän Genin suhteen. En tunne ollenkaan Röppästä. Sitten otin yhteyttä Söderströmiin ja hän auttoi minua. Kysyin lopulta häneltä, että onko hän tutkinut Lehtosen sukua. Vastasi, ettei ole. Tutkin Lehtosen sukua ja löysin sieltä omia sukulaisiani, myös esiäitejä toinen oli 7. ja toinen 9. esiäiti. Löysin sitä ennen kaukaisia serkkuja, jotka olivat Bure-suvusta lähtöisin. Olin pahaa-aavistamaton ja kerroin Söderströmille, mitä olin löytänyt. Hän katkaisi heti sen jälkeen minulta kaikki yhteydet Lehtosen sukuun. Olen lähettänyt hänelle viestejä. Hän ei ole vastannut minulle kertaakaan. Samalla Röppänen katkaisi kaikki yhteydet myös äitini sukuun. Olen lähettänyt hänelle monta viestiä, hänkään ei ole vastannut.
Lehtosen sukua ylläpitää yksi ainoa ihminen, tämä Lars Söderström. Ikävää, koska olisin ottanut yhteyttä johonkin toiseen ylläpitäjään, jos sellainen olisi ollut. Lehtosia on eri sukua, jotkut eivät ole ollenkaan minulle sukua. Kysyn vielä kerran, että millä oikeudella nämä täysin vieraat ihmiset puuhastelevat suvussani? Pentti Röppänen ei ole mitään sukua meille ja Lars Söderström on hyvin, hyvin kaukainen 13. serkku. Olen tehnyt omat johtopäätökseni Genistä. Tämä on tosi pimeä foorumi ja koko touhu on täysin pimeää ja salakähmäistä. Nyt olen täällä rehellisesti omalla nimelläni ja kasvokuvallani. Olen pyytänyt apua. Odotan jonkin aikaa vielä, sen jälkeen poistan itseni, perheeni ja 4 esivanhempaani täältä, joiden nimet laitoin tänne. Toivon, että jos näette nimeni täällä uudestaan ja pyydän, että joku ystävällinen ihminen ilmiantaisi väärennetyn profiilin. Eri asia on, jos Röppänen suvaitsisi laittaa meidät takaisin omaan sukuumme. En odota sitä enää, koska minulle ei vastata. Tämä viesti saa olla täällä jonkin aikaa, jos mitään ei tapahdu, poistan meidät kokonaan. En ikinä uskalla laittaa omaa nimeäni nettiin. Jos kiusaaminen jatkuu, minulla on vielä konsti: muutan etu-ja sukunimeni kokonaan toiseksi niin ettei kukaan voi minua enää jäljittää. Onneksi ystävät, tuttavat ja sukulaiset tietävät, millainen olen. Uskon myös, että oppilaillani on tarpeeksi arvostelukykyä, etteivät he usko, mitä kaikkea skeidaa heidän opettajastaan on laitettu tänne. En usko enää mitään, mitä täällä Genissä näen jonkun ihmisen suvusta, ellen tunne häntä. Täällä voidaan tehdä ihmiselle ihan mitä vaan ja hän ei itse pysty vaikuttamaan asiaan mitenkään. Olen tullut hyvin varovaiseksi netin suhteen ja Facebookiin en luota ollenkaan. En paljasta itsestäni ja henkilökohtaisesta elämästäni mitään, siellä ei ole puhelinnumeroa, ei osoitetta, suosittelen, ettei kukaan laita sinne henkilökohtaisesta elämästään mitään näkyville julkisesti. Huomasin, että on kaikkein parasta että kehittelee sinne jonkin toisen nimen, laittaa sitten perään vaikka kukan tai jonkin muun nimen sen vuoksi, ettei ainakaan käytä väärin kenenkään muun ihmisen nimeä. Tällaista.
Geni jakautuu tavallaan kahtia. Sukuryhmässäsi ovat isovanhempisi isovanhempien vanhemmat ja heidän jälkeläisensä puolisoineen. Heidän tietojaan ei pitäisi voida muuttaa muiden, kuin niiden, jotka olet kutsunut sukuryhmääsi ja ne joita he ovat edelleen kutsuneet.... Jos sotkuja on tehty syylliset pitäisi löytyä tästä joukosta.
Tämän ryhmän ulkopuolinen alue, historiallinen puu, on maksavien pro-jäsenten vapaata toimintakenttää. En ole varma, mutta ilmeisesti profiileiden yhdistelyssä voi jossain tapauksessa menettää oikeuksiaan profiileihin, lähinnä kai vanhoissa yhdistelyissä, ennen profiililla sai olla vain yksi omistaja. Minä en ole toistaiseksi huomannut muuta haittaa, kun että en voi enää lisätä historiallisia profiileita.
Uskon edelleen, etteivät Pertti tai Lasse ole tarkoituksella tehneet sinulle haittaa, vaan haitat johtuvat Genin uusista ominaisuuksista.
En ole varma mitä nykyisin voi poistaa. Muistaakseni sellaisten profiilien kulmassa, jotka ovat yhteydessä vain yhteen suuntaan, lapsi vanhempi tai puoliso, on x jota klikkaamalla profiilin voi poistaa.
Terveisin, Harry
Kiitos Harry. Minulla oli aiemmin hallintaoikeus äidin suvun profiileihin, ei ole enää. En ole kutsunut ketään sukuryhmääni. Itse asiassa muut ihmiset, Röppänen ja Söderström ovat puuhailleet sukujeni parissa, minulla ei ole mitään hallintaoikeuksia niihin, ei edes niin, että antaisivat minun katsoa enää niitä. En ole perustamassa tänne sukupuuta. Käväisin aina silloin tällöin tsekkaamassa, ovatko feikkiprofiilit minusta poistettu. Perustin muutama päivä sitten " sukupuun", mihin laitoin vanhempani ja 4 esivanhempaa. Ei ole tarkoitus edes tehdä omaa sukupuuta varsinaisesti. Siis minun sukujani hallitsevat muut, en minä, enkä ole perustanut kyseisiä sukupuita. Terv. Virva
Niin no Virvan (vai Virvana esiintyvän henkilön?) viestit tähän keskusteluunkin näyttävät tulevan No Name -nimisestä profiilista. Ehkä on parempi lopettaa keskustelu, kun en tiedä kenen kanssa keskustelen. En valitettavasti osaa auttaa, ongelmat näyttävät olevan varsin moniulotteisia enkä tahdo osaksi ongelmaa, kun selvästikään en pysty olemaan osa ratkaisua.
Kaikesta huolimatta rauhallisin mielin odottakaamme talvea ja lumen tuloa!
Hei Aki.
Olen ihan oikea henkilö, sitä ei tarvitse epäillä ollenkaan. Poistin välillä nimeni ja kuvani turvallisuussyistä. Ymmärtänet asian edellisen viestini perusteella. Jos haluat varmentaa henkilöllisyyteni, voi ottaa yhteyden sukulaisiini joten he todistavat sinulle asian. Saat yhteystiedot minulta, mailiosoitteeni on yairi@wippies.fi Terv. Virva Marianne Kilpirinne
Hei Virva!
Luulen, että on tapahtunut jokin väärinkäsitys.Pentti Röppänen on erittäin ansioitunut täällä Genissä. Ei hän tee kiusaa kenellekkään, vaan auttaa kaikkia apua tarvitsevia ja jakaa tietojaan auliisti. Tottakai hänkin tekee virheitä, kuten me kaikki. Genissä ne on helppo korjata, kun tehdään yhteistyötä.
Genin antamat sukulaisuussuhteet ovat kyllä vähän huvittavia, johtunee itse ohjelmasta.
Tämä Genihän ei ole varsinaisesti mikään sukututkimusohjelma, vaan tapa jakaa tietoja ja etsiä uusia sukulaisia. Varsinainen sukututkimushan tehdään ihan itse faktatietojen pohjalta. Netistä saatava tieto on aina tarkistettava jostakin oikeasta lähteestä. Toivottavasti saat sukutietosi Genissä kuntoon ja haluat jakaa omat tietosi myös meille muille Geniläisille.
:) Moi Tellervo!
Tajusin, että minun pitää tilata äidin puoleiset kirkonkirjat, kuten tilasin jokin aika sitten isän tiedot-eivät vielä ole tulleet perille.
Joka tapuksessa Alajuuman ja Kallunkien sukukirjat ovat täällä, Kallunkien sukukirja on erittäin paksu ja siellä ei kyllä näy ollenkaan että suku menisi Ruotsiin. Amerikkaan heitä on muuttanut ja he ovat sukukirjassa.Ihan kuusamolaisia he ovat, Kuolajärveltä tulleita. Veikko Väätäinen on tehnyt sukututkimuksen ja takuulla hän olisi löytänyt mm. Sursillit. Ei siellä ole yhtään ainoaa Sursillia. Tornbergeja ja Granrotheja siellä on, sekä pari Plantingia. En jaksanut tarkistaa, ovatko Plantigit edes verisukulaisia, Tornbergit tosin ovat väittäneet, että he ovat sukulaisia meille joka kirjan mukan on ihan totta. Ihan suomalaisia sukuja siellä on-lähinnä pelkkiä kuusamolaisia koko kirja täynnä:) Joten olen tarkistanut oikeat lähteet;) Veikko Väätäinen on tutkinut tosi monia sukuja ja silloin ei ollut koko Geniä eikä ihmisillä tietokoneita kotona. Hän on ainkin nähnyt oikeat kirkonkirjat:)